در حال بارگذاری ...
  • بررسی طرح تفصیلی شهر پارسیان در کمیسیون ماده پنج استان هرمزگان

    پارسیان از شهرهای مهم و استراتژیک استان هرمزگان است و با توجه به تصویب طرح جامع آن ، ضرورت طرح تفصیلی با توجه به نیاز شهر و انجام فعالیت های عمرانی بیش از پیش احساس می شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت : طرح تفصیلی شهر پارسیان در کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گرفت .

    گورانی عنوان کرد : مطالعات این طرح در سال ۹۵ توسط مهندسین مشاور ذیصلاح انجام و پس از بررسی وضع موجود و همچنین مطالعات پیشنهادی آن در این جلسه مطرح گردید . شهر پارسیان با جمعیتی بالغ بر ۱۸۰۴۵ نفر دارای محدوده ای به مساحت ۱۴۶۸ هکتار است .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود : پارسیان از شهرهای مهم و استراتژیک استان هرمزگان است و با توجه به تصویب طرح جامع آن ، ضرورت طرح تفصیلی با توجه به نیاز شهر و انجام فعالیت های عمرانی بیش از پیش احساس می شد . پس از بحث و بررسی توسط اعضای جلسه و اظهار نظر کارشناسی مقرر شد اصلاحات این طرح توسط مشاور انجام و در جلسه آتی کمیسیون مجددا مطرح شود .




    مطالب مرتبط

    تاکنون دو شهر از ۴۸ شهر استان دارای بسته تشویقی شهرسازانه شده اند و انتظار داریم سایر شهرهای استان نیز مستندات خود را به دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران جهت تصویب و طی فرایندهای قانونی ارائه کنند .

    |

    تعداد ۴۱ جلسه کمیسیون ماده پنج در ۱۲ شهر استان با ۵۹۴ مصوبه در سال ۱۴۰۲ جهت بررسی تقاضاهای شهروندان که در کمیته فنی تشکیل شده بود ، برگزار گردید که تمامی تقاضاها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و در حال حاضر هیچ پرونده بررسی نشده ای در نوبت رسیدگی کمیسیون ماده پنج هیچ کدام از ...

    |

    طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب تهران از تصویب بسته تشویقی شهرسازانه برای محلّات مشمول و غیرمشمول رباط کریم ، اسلامشهر و چهار ...

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    نظرات کاربران