در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بر اساس موجودی زمین در داخل شهرها

    امروز طرح‌های جامع را باید به صورت طرح‌های مساله محور تهیه کنیم تا بنابر آنچه در شهرها اتفاق می‌افتد ، بتوانند به مسائل واقعی شهرها پاسخ دهند . توجه ویژه به مشارکت مردم دومین رویکرد این معاونت است که این موضوع در مصوبات شورای عالی شهرسازی مشهود است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت : تفاوت طرح اقدام ملی مسکن با اقدام‌های قبلی در این حوزه این است که اگر ثبت نامی انجام شده بر اساس موجودی زمین در داخل شهرها انجام شده است .

    فرزانه صادق مالواجرد در حاشیه بازدید از طرح‌های شهری دلوار ، اهرم ، خورموج و بوشهر در جمع خبرنگاران افزود : طرح اقدام ملی مسکن با ثبت نام در داخل محدوده شهری که زیرساخت‌های لازم شهری و خدمات در آن وجود دارد و بر اساس زمین‌هایی که متعلق به دولت بوده برنامه‌ریزی شده است . برای عرضه زمین در طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته شد و از ابتدا تصمیم بر آن شد که مکان‌یابی زمین‌ها بنابر نیاز واقعی تولید مسکن صورت گیرد .

    وی ادامه داد : براین اساس ساخت خانه در طرح اقدام ملی در داخل محدوده شهرها و در مکان‌هایی مناسب آغاز می‌شود . بعد از پالایشی که از شمار ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود و بنا بر ظرفیتی که برای شهرهای مختلف در نظر گرفته شده ، ثبت‌نام‌های بعدی انجام شده تا سهمیه هر شهر تکمیل شود . هدف از اقدام ملی مسکن کمک به قشرهایی است که در تهیه و تامین مسکن مشکل دارند . مهمترین رویکرد شورای عالی معماری و شهرسازی توجه ویژه به تغییر رویکرد در تهیه طرح‌های جامع و طرح‌های توسعه عمران است .

    صادق مالواجرد اضافه کرد : امروز طرح‌های جامع را باید به صورت طرح‌های مساله محور تهیه کنیم تا بنابر آنچه در شهرها اتفاق می‌افتد ، بتوانند به مسائل واقعی شهرها پاسخ دهند . توجه ویژه به مشارکت مردم دومین رویکرد این معاونت است که این موضوع در مصوبات شورای عالی شهرسازی مشهود است .

    وی در خصوص شهرهای دلوار ، اهرم ، خورموج و بوشهر گفت : مشکلاتی در طرح‌های شهری دلوار ، اهرم و خورموج وجود داشت و قرار شد با توجه به پتانسیل این شهرها این ظرفیت‌ها احصا شود . پیشنهادی که وجود دارد این است که طرح به کمیسیون ماده پنج ارجاع شود و اگر با طرح جامع مغایرتی داشت حتما در شورای عالی مطرح و در غیر اسن صورت با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌ها مصوبات آن در کمیسیون ماده پنج گرفته شود .

    صادق مالواجرد افزود : در مورد شهر بوشهر محدودیت‌هایی وجود دارد که با بررسی‌های انجام شده قرار شد این محدودیت‌ها به خصوص در زمینه زمین‌های قابل ساخت در اداره کل راه و شهرسازی و استانداری بررسی شود .




    مطالب مرتبط

    یکی از دغدعه های اصلی و مهم مسئولین شهرستان و استان در رأس آن فرماندار شهرستان و همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان ، تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن می باشد که اراضی پیشنهادی توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان جهت الحاق به محدوده با مشکلات زیست محیطی مواجه می باشد که جلسه ...

    |

    نظرات کاربران