در حال بارگذاری ...
  • لزوم جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در تاکستان توسط مدیریت شهری

    این آمادگی در اداره کل راه و شهرسازی نیز وجود دارد تا با استفاده از بستر طرح های شهری و ظرفیت های قانونی ، مسیر حرکت به سوی توسعه پایدار در شهر تاکستان فراهم شده و شاهد ایجاد شرایط متوازن و عدم ایجاد ساخت و ساز غیر مجاز در شهر باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : احداث ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر تاکستان باید مورد بررسی قرار گرفته و مدیریت شهری از ادامه آن با قدرت جلوگیری کند .

    ابراهیم مبارک قدم در جلسه کمیته شورای مسکن شهرستان تاکستان که با حضور معاون عمرانی استاندار ، فرماندار شهرستان ، شهردار و رییس شورای شهر برگزار شد ، گفت : توسعه غیراصولی و ساخت و سازهای غیرمجاز در تاکستان موجب از دست دادن جمعیت در این شهرستان شده است .

    وی افزود : رشد جمعیتی شهر تاکستان در ۵ سال گذشته ۰.۹ درصد است به این معنی که شهر تاکستان جمعیت بومی و دارای فرهنگ اصیل شهر خود را از دست داده و ایجاد حدود ۴۰ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در شهر قابل بررسی است . سه شاخص مهم برای توسعه در شهرهای پیشرفته وجود دارد که عبارتند از عبور رودخانه از شهر ، عبور راه آهن از شهر و همچنین دارا بودن بافت تاریخی ، که در شهر تاکستان هر سه وجود دارد که متاسفانه همانند برخی شهرهای دیگر از آن بهره برداری مناسب انجام نشده است .

    رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اشاره کرد : شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده که محور راه آهن در شهر تاکستان را با توجه به نیازها و ملزومات تجهیز کرده و زیرگذر و مبلمان شهری مناسب در آن ایجاد کند که در صورت موافقت مدیران شهرستان قابل انجام خواهد بود .

    مبارک قدم عنوان کرد : این آمادگی در اداره کل راه و شهرسازی نیز وجود دارد تا با استفاده از بستر طرح های شهری و ظرفیت های قانونی ، مسیر حرکت به سوی توسعه پایدار در شهر تاکستان فراهم شده و شاهد ایجاد شرایط متوازن و عدم ایجاد ساخت و ساز غیر مجاز در شهر باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : در راستای حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت ، هزینه آماده سازی در طرح جوانی جمعیت به ازای هر متر مربع یک میلیون تومان تعیین ...

    |

    نظرات کاربران