در حال بارگذاری ...
  • معرفی ۴۴۱۸ نفر از سیل‌زدگان اصفهان به بانک برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن

    عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی سیل‌زدگان استان اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است . یک هزار و ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی در سال جاری به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل این استان پرداخت شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت : چهار هزار و ۴۱۸ نفر که از سیل‌زدگان این استان برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک معرفی شدند .

    محسن قوی‌بیان گفت : بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد .

    وی با بیان این که در مرحله نخست جبران خسارت و کمک به حادثه دیدگان سیل ، چهار هزار و ۴۱۸ سهمیه به استان ابلاغ شد ، اضافه کرد : بر اساس سهمیه ابلاغی استان تاکنون همه خسارت دیدگان به بانک‌ها معرفی و ۸۰ درصد پرونده‌ها به انعقاد قرارداد منجر شده است .

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان بیان کرد : عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی سیل‌زدگان استان اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است . یک هزار و ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی در سال جاری به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل این استان پرداخت شده است .

    قوی بیان یادآور شد : این میزان اعتبار مربوط به ۳۲۸ واحد احداث شده شهری ، یکهزار و ۷۵۲ واحد احداث شده روستایی و یکهزار و ۲۴۰ واحد تعمیری شهری و روستایی است . تاکنون یکهزار و ۹۸ فقره وام به خانوارهای دارای مشکل معیشتی پرداخت شده است .   

    بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد . از این تعداد خانه آسیب دیده پنج هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری دچار خسارت شده که نیاز به بهسازی دارند . از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۳ واحد تخریبی و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد .

    در پی بارش‌های بهاره امسال و جاری شدن سیل بخش‌هایی از استان اصفهان مانند مناطق جنوبی و سمیرم ، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان ، جبل ، کوهپایه ، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر ، فریدن ، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند .

    استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است ، نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد .

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد جامعه ، ساماندهی ، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی ، اجرای طرح‌های هادی روستایی ، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است .




    مطالب مرتبط

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    در حال حاضر در استان اردبیل پنج هزار و ۸۰۰ واحد تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی افتتاح شده و در صورت تأمین اعتبار ، نسبت به گسترش این واحدهای مسکونی اقدام خواهد شد .

    |

    بخشی از این ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده ، بخشی در روستاها ، شهرهای موجود و شهرهای جدید و بخشی هم به صورت خودمالکی در حال انجام است . ساخت مسکن در روستاها به شرطی مناسب است که بتوانیم روستاییان را در محل زندگی خود ماندگار کنیم .

    |

    با توجه به حمایت دولت از مسکن روستایی تعداد واحدهایی که سالانه در روستاها احداث می‌شوند از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته است . همچنین میزان تسهیلات مسکن روستایی نیز از ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است .

    |

    در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

    |

    نظرات کاربران