در حال بارگذاری ...
  • فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر نیمه تمام تا پایان خرداد ۹۹

    مقرر شده است تا تمامی پروژه‌هایی که تکمیل شده اما فروش اقساطی نشده‌اند تا ۳۰ اسفند فروش اقساطی شوند . همچنین ، آن پروژه هایی نیز که تکمیل نشده و فروش اقساطی نیز نشده اند نهایتا تا پایان خرداد ۹۹ فروش اقساطی شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه واحدهای مسکونی مهر نیمه‌تمام تا خرداد ۹۹ باید فروش اقساطی شود از راه‌اندازی سامانه تا پایان امسال خبر داد .

    پروانه اصلانی با اعلام اینکه با ۲۱ استان در خصوص تکمیل ، تحویل و فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر جلساتی جداگانه برگزار شده است از ارایه گزارش‌های وضعیت واحدهای مسکونی تکمیل ، نیمه تمام و یا فروش اقساطی شده و نشده در جلسه هجدهم شورای عالی مسکن در سالجاری خبر داد . تاکنون در خصوص اطلاعاتی که از سوی بانک مسکن در خصوص واحدهای فروش اقساطی مسکن مهر از ۲۱ استان گرفته شده جلساتی جداگانه با هریک از استان‌ها تشکیل و به تفکیک پروژه‌ها بررسی و تعیین تکلیف شدند .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه برخی از واحدهای مسکونی مهر تکمیل و برخی تکمیل نشده اند ، اعلام کرد : مقرر شده است تا تمامی پروژه‌هایی که تکمیل شده اما فروش اقساطی نشده‌اند تا ۳۰ اسفند فروش اقساطی شوند . همچنین ، آن پروژه هایی نیز که تکمیل نشده و فروش اقساطی نیز نشده اند نهایتا تا پایان خرداد ۹۹ فروش اقساطی شوند .

    اصلانی همچنین در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار اجاره‌بها ، اعلام کرد : برنامه هایی برای اجاره داری حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت های پروژه های مشارکتی در برنامه اجاره داری حرفه ای در دستور کار است .

    وی یکی از برنامه های وزارتخانه را برای ساماندهی بازار اجاره بها ، راه اندازی سامانه املاک و اسکان عنوان کرد و گفت : سامانه املاک و اسکان که جزو برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی به بازار اجاره بها و اخذ مالیات از خانه های خالی برای سرریز شدن آنها به بازار اجاره است تا پایان امسال رونمایی می‌شود .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی به دولت ارایه شده تا ارایه اطلاعات به وزارتخانه راه و شهرسازی به عنوان متولی تهیه سامانه شناسایی خانه‌های خالی اجباری شود ، توضیح داد : مدل طراحی ، شرکت تعیین شده و فعالیت شرکت ادامه دارد و قطعا سامانه تا قبل از پایان سال راه‌اندازی می‌شود . این سامانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و دسترسی از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی به وزارت اقتصاد داده می‌شود تا آن وزارتخانه (اقتصاد) اطلاعات را از سامانه برای اخذ مالیات، استفاده کند .

    وی در خصوص همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر برای تکمیل اطلاعات این سامانه اعلام کرد : وزارت راه و شهرسازی لایحه اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی را به دولت ارایه کرده است و با تصویب این لایحه، ارایه اطلاعات به وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط به عنوان متولی تهیه سامانه شناسایی خانه‌های خالی اجباری می‌شود . از فیلدهای اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی استفاده کرده و اطلاعات مربوط به سامانه تکمیل می شود .




    مطالب مرتبط

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بوده است . در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای ...

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران