در حال بارگذاری ...
  • اعلام فراخوان رویداد استارتاپی "کمپ" برای جذب ایده و استارتاپ‌های حوزه شهرسازی‌ و‌ معماری

    ارتقای کیفیت زندگی و زیست‌پذیری در بافت‌های ناکارآمد شهری (سکونتگاه‌های غیررسمی ، محدوده‌های تاریخی ، بافت‌های میانی) ، توسعه پایدار شهری ، شهر هوشمند ، تاب‌آوری شهری‌ ، انرژی و پایداری در صنعت ساختمان و حمل‌ونقل از جمله محورهای عمومی این رویداد استارتاپی عنوان شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، فراخوان رویداد استارتاپ کمپ برای جذب ایده و استارتاپ‌های حوزه شهرسازی و معماری را اعلام کرد .

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با مشارکت معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ، در راستای سیاست‌های طرح رویش این وزارتخانه و رویکرد ایجاد اکوسیستم و بستر حمایتی مناسب برای توسعه کارآفرینی در حوزه‌های مرتبط با توسعه مسکن ، شهر و بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی در نظر دارد نسبت به برگزاری استارتاپ کمپ حوزه‌های شهرسازی و معماری با هدف ، شناسایی و حمایت از ایده‌های برتر در حوزه‌های بازآفرینی شهری و توسعه مسکن اقدام کند .

    محورهای عمومی و اختصاصی

    ارتقای کیفیت زندگی و زیست‌پذیری در بافت‌های ناکارآمد شهری (سکونتگاه‌های غیررسمی ، محدوده‌های تاریخی ، بافت‌های میانی) ، توسعه پایدار شهری ، شهر هوشمند ، تاب‌آوری شهری‌ ، انرژی و پایداری در صنعت ساختمان و حمل‌ونقل از جمله محورهای عمومی این رویداد استارتاپی عنوان شده است .

    همچنین ، روش‌های تامین مالی پروژه‌های بازآفرینی شهری ، ارتقای مشارکت‌های مردمی در پروژه‌های بازآفرینی شهری ، طراحی و ساخت مسکن و مقاوم‌سازی در بافت‌های ناکارآمد شهری ، ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی ساکنان محله‌های ناکارآمد شهری و تامین مالی جمعی در پروژه‌های بازآفرینی شهری به‌عنوان محورهای اختصاصی رویداد استارتاپ کمپ آورده شده است .

    شرایط شرکت‌کنندگان 

    طرح‌هایی مجاز به ثبت‌نام می‌باشند که واجد ایده‌ای اولیه باشند و یا نسبت به ایجاد محصول اولیه MVP اقدام کرده‌اند . همچنین طرح‌های مرتبط با حوزه کارآفرینی اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی ، طرح‌های ارائه‌دهنده راه‌حل‌های خلاقانه برای حل مسائل سکونتگاه‌های غیررسمی و طرح‌هایی که در مراکز رشد و یا شتاب دهنده‌های کسب و کار حضور داشته و توسط آن‌ها معرفی شوند در اولویت قرار خواهند داشت .

    معیارهای بررسی اولیه ایده‌ها و طرح‌ها

    ارزش ایجادی طرح ، ظرفیت رشد کسب و کار ، توان مدیریتی و کارشناسی تیم استارتاپ ، نوآوری و خلاقیت طرح ، مزیت رقابتی طرح، میزان دسترسی به زیرساخت‌ها و مواد اولیه و زودبازده بودن طرح از جمله معیارهای بررسی اولیه ایده‌ها و طرح‌ها در این فراخوان عنوان شده است .

    متقاضیان شرکت در استارتاپ کمپ تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری مهلت دارند تا رزومه خود را به همراه گزارش «خلاصه مدیریتی و معرفی طرح/ایده» در قالب فایل پاورپوینت به دبیرخانه رویداد به نشانی startup@UDRC.ir ارسال کنند .

    شایان ذکر است، گزارش خلاصه مدیریتی و معرفی طرح/ایده باید در برگیرنده سرفصل‌های ، نام محصول/خدمت ، بیان مختصر کاربرد محصول/خدمت ، تشریح طرح اقتصادی و بازار قابل توسعه محصول و دلایل سودآوری محصول/خدمت باشد .

    نفرات اول تا سوم ضمن دربافت گواهی از حمایت‌های نهادی شرکت در تسهیل دریافت مجوزها و کمک به رشد کسب و کار بهره‌مند خواهند شد .

    علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس ۸۷۵۷۳۱۲۰-۰۲۱ تماس بگیرند .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های نیازمند ساماندهی و توانمندسازی بیش از ۱۲۶ پروژه احداث بوستان و فضای سبز و شهرداری‌ها ۱۶۳ پروژه در این بافت‌ها را به اجرا رسانده‌ است .

    |

    نظرات کاربران