در حال بارگذاری ...
  • نمی‌خواهیم تجربه تلخ مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن تکرار شود

    بدون شک نمی‌خواهیم تجربه تلخ مسکن مهر در این برنامه تکرار شود ، به همین دلیل با وجود محدودیت زمانی موجود در اولین گام برای آغاز طرح مذکور ، پیشبرد امور براساس فرآیند مدیریت پروژه را ابلاغ و در دستور کار قرار دادیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این‌که نمی‌خواهیم تجربه تلخ مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن تکرار شود ، گفت : تمامی شهرهای جدید موظف هستند پیش از آغاز عملیات اجرایی هر پروژه ، نقشه ، طرح و مشخصات را توسط مهندسان ذی‌صلاح ، تهیه ، برآورد و سپس آن را به فراخوان بگذارند .

    نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی شرکت عمران با همکاری جامعه دانشگاهی و انجمن‌های صنفی و علمی با عنوان "کاربست مدیریت پروژه در نسل دوم شهرهای جدید" با حضور محمود رحیمی ، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ، احمد خرم ، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و جمعی از استادان و اعضای هیئت علمی و نیز مسئولان و کارشناسان در محل شرکت عمران شهرهای جدید این شرکت برگزار شد .

    رحیمی در ابتدای این نشست با اشاره به تجربه مسکن مهر به‌عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی دهه اخیر در شهرهای جدید اعلام کرد : این اقدام در شرایطی در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفت که این شرکت به‌هیچ‌وجه از ساختار سازمانی لازم برای تحمل به دوش کشیدن این تعهد ، برخوردار نبوده و ساختار شرکت ، متعارف با تعاریف ، طرح جامع و تفصیلی شهرهای جدید در ۲۰ سال گذشته بود .

    وی در این خصوص ادامه داد : با وجود تمامی این مشکلات ما دست به دست هم داده و تلاش کردیم تا طرح مذکور با مدیریت صحیح طبق برنامه زمان‌بندی به اتمام برسد ؛ اما همچنان شاهد مشکلاتی در برخی از پروژه‌های این طرح هستیم .

    عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر این‌که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر ، ظرفیتی بود که در آن زمان شهرهای جدید را با چالش جدی روبه‌رو کرد ، گفت : اهمیت و ضرورت این مسئله را افرادی درک می‌کنند که تاکنون حداقل ۱۰۰ واحد مسکونی را ساخته و به سرانجام رسانده‌اند . امروز در این نشست کنار یکدیگر جمع شدیم تا بحث مدیریت پروژه را از زوایای گوناگون بررسی کرده و خروجی آن را در پروژه های نسل دوم شهرهایمان بکار گیریم .

    رحیمی با اشاره به سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی تحت‌عنوان برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ، بیان کرد : بدون شک نمی‌خواهیم تجربه تلخ مسکن مهر در این برنامه تکرار شود ، به همین دلیل با وجود محدودیت زمانی موجود در اولین گام برای آغاز طرح مذکور ، پیشبرد امور براساس فرآیند مدیریت پروژه را ابلاغ و در دستور کار قرار دادیم . طبق دستور کار ابلاغی ، تمامی شهرهای جدید موظف هستند پیش از آغاز عملیات اجرایی هر پروژه ، نقشه ، طرح و مشخصات آن را توسط مهندسان ذی‌صلاح چه از طریق مهندسان مشاور و چه از سوی سازمان نظام مهندسی تهیه ، برآورد و سپس آن را به فراخوان بگذارند .

    عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر این‌که تلاش داریم با وجود محدودیت زمانی در اجرای پروژها ، تمامی موارد بر روی ریل نظام فنی و اجرایی حرکت کنند گفت : در این راستا تصمیم داریم برای ارتقای انگیزه و تشویق بخش‌هایی که تاکنون همراهی خوبی با مجموعه داشته‌اند ولی نتیجه کار آن‌ها دیده نشده است ، جشنواره‌ای را در بخش‌های ، طراحی برتر ، مدیریت پروژه و کیفیت برتر و بهره‌برداری و رضایتمندی برتر برگزار و از آن ها قدردانی کنیم .

    رحیمی همچنین بیان کرد : انتظار می‌رود از این پس در این مسیر با تدوین آیین‌نامه‌ها ، دستورالعمل و تربیت مدیران و کارشناسان خوب شاهد نتیجه مطلوبی در فرایند اجرایی پروژه‌های جدید در کشور باشیم . امید داریم در سنوات آتی با ارتقای میزان همکاری ، هم‌فکری سیستمی ، بهبود ساختار سازمانی جدید و همچنین استفاده از تجارب کشورهایی که با به‌کارگیری راهکارهای علمی به موفقیت رسیده‌اند شاهد پیشرفت‌های شاخصی در عملکرد مدیریت پروژه در شهرهای جدید باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    زمانی که از پیمانکاران بدعهد پروژه‌های واحدهای مسکونی را گرفتیم ، متقاضیان گمان می‌کردند که پروژه بر زمین خواهد ماند اما از پیمانکاران خوش‌نام داخلی برای ادامه دادن روند پروژه دعوت کردیم و کار با آنها پیش رفت .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۵ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در دولت سیزدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل شد .

    |

    نظرات کاربران