در حال بارگذاری ...
  • همکاری مرکز تحقیقات با میراث‌فرهنگی در زمینه استانداردسازی مصالح و روش‌های ساخت‌وساز

    زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه در راستای انجام وظایف قانونی هر دو دستگاه و خصوصا نقش علمی و حاکمیتی «مرکز» در استانداردسازی مصالح و روش‌های ساخت وساز و با تمرکز بر موضوعات مورد توجه در محدوده فعالیت «معاونت » که به موضوعات اسکان شهروندان در محیط‌های تاریخی شهر و روستا مرتبط است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف گسترش همکاری‌های علمی ، پژوهشی و اجرایی ، تفاهم‌نامه مشترک منعقد کردند .

    در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری که با حضور محمد شکرچی‌زاده ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی و تنی چند از مدیران دو مجموعه برگزار شد ، تفاهم‌نامه ۸ ماده‌ای با موضوع همکاری و مشارکت در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات طرفین و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی و تخصصی از طریق تسهیل در برقراری ارتباط با بخش‌ها و اجزای دستگاه‌های طرف تفاهم‌نامه با رعایت ضوابط و مقررات هر دو طرف به امضای طرفین رسید .

    زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه در راستای انجام وظایف قانونی هر دو دستگاه و خصوصا نقش علمی و حاکمیتی «مرکز» در استانداردسازی مصالح و روش‌های ساخت و ساز و با تمرکز بر موضوعات مورد توجه در محدوده فعالیت «معاونت » که به موضوعات اسکان شهروندان در محیط‌های تاریخی شهر و روستا مرتبط است .

    بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه ، توسعه و تبادل همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی ، همکاری در انجام پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مشترک و استفاده از ظرفیت‌های علمی ، پژوهشی و امکانات فیزیکی طرفین تفاهم‌نامه، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های علمی و پژوهشی و دوره‌های آموزشی با استفاده از امکانات طرفین ، همکاری در برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ملی و استفاده مشترک از ظرفیت برنامه اسکان بشر ملل متحد (UNHABITAT) در جهت انجام مأموریت‌های مشترک هر دو دستگاه و خصوصاٌ موضوع تهیه استانداردهای مصالح و معماری سنتی ایران حوزه‌هایی است که امضاکنندگان این تفاهم‌نامه در چهارچوب آنها عمل خواهند کردند .




    مطالب مرتبط

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    ضابطه ارزیابی و بهسازی ایمنی در برابر آتش برای ساختمان‌های موجود ، توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین شده که با شماره ضابطه ۹۲۲ از سایت انتشارات این مرکز قابل تهیه است . ابلاغ این ضابطه نیز به عنوان مبحث جدید مقررات ملی ساختمان مراحل نهایی در وزارت راه و شهرسازی را ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در نشست خبری به تشریح برنامه‌های آن مرکز ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست مشترک بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با امور راه و ترابری مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه ...

    |

    مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و از این‌رو ، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران ، محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران