در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ سقف جدید تسهیلات ساخت و خرید مسکن در استان خوزستان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مصوبه سقف‌های جدید و افزایش یافته تسهیلات خرید و ساخت مسکن به منظور رفع نیاز اقشار مختلف مردم برای خرید و ساخت مسکن ابلاغ شد .

    علی اصغر نادری ، مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت : بر اساس این مصوبه و در راستای افزایش اثربخشی تسهیلات خرید مسکن نسبت به ارزش املاک مسکونی و تسهیل در شرایط خانه‌دار شدن مردم در شهرهای مختلف کشور ، سقف تسهیلات از محل اوراق مسکن افزایش پیدا کرد . سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در شهرهای اهواز ، آبادان و دزفول ۸۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای خوزستان ۶۰۰ میلیون ریال است . همچنین تسهیلات زوج‌ها نیز در شهرهای اهواز ، آبادان و دزفول یک هزار و ۶۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای خوزستان یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال است .

    مدیرشعب بانک مسکن خوزستان ادامه داد : سقف‌ جدید تسهیلات اوراق مسکن به واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت تعلق می‌گیرد اما در املاک با قدمت بیش از ۲۵ سال ساخت و حداکثر تا ۳۰ سال ، سقف تسهیلات در شهرهای اهواز ، آبادان و دزفول۶۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای خوزستان ۴۰۰ میلیون ریال و در تسهیلات زوج‌ها نیز در شهرهای اهواز ، آبادان و دزفول یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای خوزستان ۸۰۰ میلیون ریال است .

    نادری ، درباره بخش دیگری از مصوبه شورای پول و اعتبار گفت : همچنین سقف تسهیلات جعاله تعمیر یا تکمیل هر واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ، ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است .

    وی درباره روشن شدن وضعیت درخواست‌هایی که در روزها و هفته های گذشته و قبل از اجرای بخشنامه سقف‌های جدید تسهیلات اوراق مسکن ، برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک مسکن مراجعه کرده اند هم بیان کرد : چنانچه مشتری تقاضای استفاده از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن طبق ضوابط و با سقف‌های تسهیلاتی قبلی ( ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال در تسهیلات انفرادی و ۸۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال در تسهیلات زوج‌ها) و همزمان ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را داشته باشد ، با آن درخواست موافقت خواهد شد و اجرای آن مانعی ندارد .




    مطالب مرتبط

    در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

    |

    تسهیلات پرداخت شده مسکن روستایی توسط بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ برای ۳ هزار و ۹۹ نفر به میزان بیش از ۴۳۱ میلیارد تومان و در سال جاری برای ۱۹ هزار و ۵۷۲ نفر به مبلغ بیش از ۳ هزار و ۵۴۱ میلیاردتومان است .

    |

    کاهش تورم و تحقق شعار سال ، از مسیر مسکن می‌گذرد و به عبارتی کاهش تورم مسکن سهم‌ قابل توجهی در کاهش تورم عمومی دارد و کاهش تورم مسکن نیز با افزایش تولید و عرضه ممکن می‌شود . رونق تولید مسکن ، افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید ناخالص داخلی را نیز به همراه دارد .

    |

    سیاست‌های اعتباری این بانک برای ساخت پروژه‌ها بر اساس استفاده از تکنولوژی جدید ؛ فناوری‌های نوین و کاهش مصرف انرژی تدوین‌شده است . بنا داریم در کنار تامین مالی برای ساخت مسکن، به سمتی حرکت کنیم که ضمن ارتقای سطح مهندسی برای ساخت واحدهای مسکونی از معماری اصیل ایرانی-اسلامی ...

    |

    امیدواریم با تقویت خدمات ساختاری و زیربنایی همه ارگان‌های مرتبط در توسعه ساخت‌وساز مسکن دست به دست هم دهند تا مشکل مسکن در کشور حل شود .

    |

    نظرات کاربران