در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن در استان کردستان طی سال جاری

    تا آخر امسال در قالب طرح اقدام ملی و مسکن محرومین ، پرداخت تسهیلات ساخت به ۲ هزار و ۴۵۰ واحد را آغاز می‌کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر شعب استان کردستان از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان کردستان در سال ۹۸ خبر داد .

    جلال‌الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس بانک مسکن در ایران گفت : بانک مسکن با هدف تامین مالی برای اقشار متوسط شهری و توسعه بخش مسکن و ایجاد سرپناه برای ایرانیان در سال ۱۳۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۴۷ نیز با افتتاح اولین شعبه در شهر سنندج ، افتخار ۵۱ سال خدمت به مردم شریف کردستان دارد .

    سلیمی مانده تسهیلات بانک مسکن در سطح استان را ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد : در سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که ۹۰درصد این میزان در حوزه مسکن و ۱۰ درصد در حوزه‌های دیگر از جمله خود اشتغالی و قرض الحسنه ازدواج و بخش تجاری بوده‌ است .

    وی تسهیلات بانک مسکن را عامل اصلی توسعه بخش مسکن عنوان کرد و افزود : تسهیلات مسکن در حوزه ساخت برای یک‌ هزار و ۳۶ واحد، در حوزه خرید ۵۸۵ واحد و در زمینه تعمیرات برای یک‌ هزار و ۲۶۰ واحد پرداخت شده است .

    مدیر شعب کردستان از قسط بندی تسهیلات دو هزار و ۹۹ واحد مسکونی طرح مسکن مهر در استان خبر داد و گفت : بانک مسکن در راستای کمک به ازدواج آسان و ایجاد اشتغال ، در سال جاری ۵۱۸ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ۱۳۸ فقره تسهیلات خوداشتغالی پرداخت کرده است .

    سلیمی به پرداخت ۶۹۱ فقره تسهیلات برای احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و یادآور شد : تا آخر امسال در قالب طرح اقدام ملی و مسکن محرومین ، پرداخت تسهیلات ساخت به ۲ هزار و ۴۵۰ واحد را آغاز می‌کنیم .

    وی دو طرح اقدام ملی و مسکن محرومین ، را از جمله برنامه های مهم بانک مسکن ذکر کرد و افزود : در راستای طرح اقدام ملی ، بانک مسکن به عنوان بانک عامل طرح اقدام ملی ، در مرحله اول در استان کردستان در ساخت ۲۴۵۰ واحد این طرح مشارکت مالی دارد .

    مدیر شعب کردستان با بیان اینکه این بانک ، اولین گام‌ها را برای بانکداری اجتماعی برداشته‌ است تصریح کرد : در بانکداری سنتی رابطه بانک و مشتری بر اساس پول است اما در بانکداری اجتماعی ارتباط بر مبنای فعالیت اجتماعی فرد است که امید است بتوانیم در این زمینه در سطح کشور پیش قدم باشیم .

    وی از برگزاری کمپین آب و خاک به منظور حمایت از مصرف بهینه آب و حفظ خاک به عنوان یکی از مهمترین برنامه های بانک در راستای مسوولیت اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد : علاوه بر کمپین آب و خاک ، مدیریت شعب استان در جهت عمل به مسوولیت اجتماعی بانک ، طرح بانکدار سبز در جهت کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست ، ایجاد اولین کتابخانه درون شعبه ای در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی ، مشارکت در جشنواره بین المللی دف نوای رحمت را به منظور و موجب تقویت فرهنگ زیستی مشتریان و ایجاد ارتباط معنوی با آن ها اجرا کرده است .




    مطالب مرتبط

    تسهیلات پرداخت شده مسکن روستایی توسط بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ برای ۳ هزار و ۹۹ نفر به میزان بیش از ۴۳۱ میلیارد تومان و در سال جاری برای ۱۹ هزار و ۵۷۲ نفر به مبلغ بیش از ۳ هزار و ۵۴۱ میلیاردتومان است .

    |

    کاهش تورم و تحقق شعار سال ، از مسیر مسکن می‌گذرد و به عبارتی کاهش تورم مسکن سهم‌ قابل توجهی در کاهش تورم عمومی دارد و کاهش تورم مسکن نیز با افزایش تولید و عرضه ممکن می‌شود . رونق تولید مسکن ، افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید ناخالص داخلی را نیز به همراه دارد .

    |

    اکنون جمعیت شهر جدید مهستان به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای استقرار نمایندگی‌های خود در این شهر اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم .

    |

    نظرات کاربران