در حال بارگذاری ...
  • بسته شدن پرونده مسکن مهر استان مرکزی تا ۲۰ اسفند ماه

    از مجموع ۳۹ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر استان ، ۲۳ هزار و ۱۹۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تکمیل و به مالکان تحویل داده شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از ثبت‌نام ۱۹۹۱ نفر در مرحله نخست طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان خبر داد و گفت : ۱۵۱ هزار متر مربع زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار بنیاد مسکن و کمیته امداد قرار می‌گیرد .

    احمد مرزبان با اشاره به این‌که سهمیه ابلاغی استان مرکزی ۲۰ هزار و ۸۹۰ واحد است ، گفت : ۱۲ هزار از این تعداد مربوط به شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران و هشت هزار و ۸۹۰ واحد نیز مربوط به کلان‌شهر اراک و سایر شهرهای استان است .

    وی افزود : در مرحله اول طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان مرکزی هزار و ۹۹۱ نفر برای خانه‌دار شدن از این طریق ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر ظرفیت شناسایی‌شده برای ثبت‌نام فازهای بعدی این طرح در استان نیز شش هزار و ۳۳ واحد است و به دنبال شناسایی سایر زمین‌هایمان در سطح استان هستیم و این عدد افزایش خواهد یافت .

    زمین ساخت ۲۱۲۸ واحد مسکونی در اختیار بنیاد مسکن و کمیته امداد قرار می‌گیرد

    مرزبان در خصوص میزان زمین‌های آماده‌شده برای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان نیز گفت : تاکنون در دو قسمت نسبت به واگذاری زمین اقدام کرده‌ایم و در این راستا ۱۱۶ هزار و ۳۶۵ مترمربع زمین به استعداد ساخت هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۳۵ هزار مترمربع زمین به استعداد ساخت ۶۲۵ واحد مسکونی نیز برای کمیته امداد امام خمینی(ره) در نظر گرفته‌ایم .

    ۲۰ اسفند پایان پروژه مسکن مهر استان

    وی در خصوص مسکن مهر استان مرکزی نیز گفت : از مجموع ۳۹ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر استان ، ۲۳ هزار و ۱۹۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تکمیل و به مالکان تحویل داده شده است . در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز از مجموع ۹ هزار و ۳۲۶ واحد مسکونی تعداد هشت هزار و ۵۹۹ واحد تحویل داده شده است و در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران نیز دو هزار و ۶۵۵ واحد ، دو هزار و ۵۳۸ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان این‌که در مجموع حدود ۳۸ هزار واحد تحویل داده شده است ، خاطرنشان کرد : تعدادی از تعاونی‌های استان نیز مشکل حقوقی داشتند که پیشرفت فیزیکی آنها کمتر از ۱۰ درصد بود . موضوعات حقوقی این واحدها را نیز پیگیری کرده‌ایم . در مجموع در استان مرکزی فقط ۷۲ واحد مسکن مهر باقی‌مانده است که امیدواریم تا ۲۰ اسفندماه پرونده مسکن مهر استان بسته و جشن اختتامیه آن برگزار شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب کمک به واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید ، استان‌ها و پروژه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی شامل درمانگاه ، مدرسه ، مسجد و سایر از محل صندوق ملی مسکن پرداخت و حمایت شد .

    |

    بحمد الله با تلاش همکارانم در وزارت راه و شهرسازی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی پروژه‌ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم .

    |

             

    |

    دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بوده است . در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای ...

    |

    نظرات کاربران