در حال بارگذاری ...
  • تأمین زمین ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی استان قم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تامین و واگذاری ۳۹ قطعه زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ظرفیت ساخت و تولید ۴۰۰۰ واحد مسکونی در شهر قم و چهار قطعه زمین برای ۴۰۰ واحد در شهرهای دیگر استان خبر داد .

    حسن صبوری با اعلام این خبر اظهار داشت : طرح اقدام ملی تولید مسکن شامل هفت ریز‌طرح ، یعنی واگذاری زمین به صورت اجاره ، فروش اقساطی ۵ ساله زمین ، تامین مسکن اقشار هدف از جمله ایثارگران و خانواده‌های دارای دو معلول ، پرداخت تسهیلات بافت فرسوده ، پرداخت تسهیلات صندوق یکم ، واگذاری زمین با تغییر کاربری در قالب تفاهم‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با سایر دستگاه‌ها و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام است .

    وی افزود : مکان‌یابی چهار هزار واحد مسکونی در قالب ۵۳ هکتار زمین دولتی برای تخصیص به طرح اقدام ملی ، عقد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای طراحی ، اخذ پروانه ، آماده‌سازی و اجرای طرح ، تشکیل کمیته فنی طرح‌های معماری و بررسی و تایید طرح‌های تهیه‌ شده ، تصویب تغییرات طرح‌ها درکمیسیون ماده ۵ استان و ... از جمله آخرین اقدامات اجرایی در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استان قم است .

    صبوری توضیح داد : در شهرک پردیسان قم ، ۳۹ قطعه زمین برای تولید چهار هزار واحد مسکونی ، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید ۱۶۷ واحد ، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید ۲۹ واحد ، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید ۱۳۵ واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث و تولید ۶۹ واحد مسکونی اختصاص یافته است . برای تأمین ۱۳ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن ، الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی آیت‌الله بروجردی (ره) ضروری است .

    صبوری با اشاره به انجام مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان قم ، در خصوص زمان آغاز مرحله دوم ثبت‌نام این طرح توضیح داد : زمان دقیق ثبت‌نام مرحله دوم از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود ولی با این حال گمانه‌زنی‌ها و اعلام آمادگی برای انجام این ثبت‌نام در بهمن‌ماه انجام شده است . در این مرحله پالایش اولیه انجام می‌شود و براساس آن تعدادی از ثبت‌نام‌شدگان فاقد شرایط، حذف خواهند شد و افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام نکرده اند ، فرصت ثبت‌نام را خواهند داشت .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد : به‌محض اعلام زمان ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی ، این امر توسط روابط‌عمومی این دستگاه و رسانه‌های جمعی به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    نظرات کاربران