در حال بارگذاری ...
  • احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طرح اقدام ملی در تولید مسکن به‌صورت ویژه خواهد پرداخت و در تمام استان‌ها در آینده واحدها تحویل مردم شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت .

    علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، روز یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در قم بیان کرد : در مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در این طرح احداث می‌شود . از این‌ بین ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید ، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هم در قالب بازآفرینی شهری احداث خواهد شد .

    رییس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد : تولید مسکن در طرح اقدام ملی یکی از تاکیدات مهم دولت و وزیر راه و شهرسازی است و احداث مسکن در این طرح در تمام کشور اجرا می‌شود . در فاز دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی بارگذاری و شناسایی ظرفیت تولید مسکن در استان‌های مختلف کشور در دست بررسی است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : نقشه‌های طراحی واحدهای مسکن در طرح اقدام ملی توسط سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده‌شده است . همچنین صدور پروانه از مجاری قانونی اخذشده و برای شروع عملیات عمرانی مانعی احساس نمی‌شود .

    وی ادامه داد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طرح اقدام ملی در تولید مسکن به‌صورت ویژه خواهد پرداخت و در تمام استان‌ها در آینده واحدها تحویل مردم شود . منابع اصلی در طرح اقدام ملی مسکن از طریق تسهیلات بانکی و منابع متقاضیان پیش‌بینی‌شده است . پالایش شرایط متقاضیان در حال اتمام است و بعد از پالایش ، افراد دارای صلاحیت به ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان‌ها معرفی خواهند شد .

    ۱۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در قم احداث می‌شود

    وی ادامه داد : امروز کلنگ زنی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در استان قم انجام شد .

    نبیان تصریح کرد : از هفته آینده آماده‌سازی زمین برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی دیگر در استان قم آغاز و تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد شد . درمجموع تعهد وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن در استان قم احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی است .




    مطالب مرتبط

    امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت ، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم .

    |

    بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    نظرات کاربران