در حال بارگذاری ...
  • گردش مالی ۱۲۰‌هزار میلیارد تومانی بخش اول پروژه اقدام ملی مسکن

    تدوین ضوابط و مقررات مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به عنوان چارچوب‌های استاندارد تدوین ، تصویب و ابلاغ می‌شود . انتظار است تا مهندسان بر اساس ضوابطی که تدوین می‌شود اقدام به فعالیت کنند تا ایمنی و امنیت ساکنان فراهم شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی ایران در سوریه احداث می شود ، گفت : بخش اول پروژه اقدام ملی که در حدود ۴۰ میلیون مترمربع زیربنا احداث می‌شود ، بیش از ۱۲۰ هزار میلیاردتومان گردش مالی دارد .

    محمود محمودزاده ضمن بازدید از اولین نمایشگاه صنعت ساخت‌و‌ساز که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران در خصوص ویژگی این نمایشگاه ، اعلام کرد : در این نمایشگاه برای اولین بار ، چرخه ساختمان مورد توجه قرار گرفته است . بدین معنا ، علاوه بر روندی که در نمایشگاه های سنتی بود موضوعات جدید از جمله موضوع استارتاپ‌ها ، موضوع بیمه و تامین مالی در این نمایشگاه اضافه شده تا بتواند بسترسازی برای چرخه کامل صنعت ساختمان باشد . امید است تا با همکاری و تعاملی که بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی در این حوزه وجود دارد ، فرآیند مثبت‌تری در سال‌های آتی شکل بگیرد .

    محمودزاده در خصوص مقاوم‌سازی و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به لحاظ پایین بودن قیمت مصالح و بالا بودن قیمت ساخت، ساختمان ها قبل از اتمام سن فنی خود تخریب و بازسازی می‌شدند ، گفت : از سال ۹۰ به این سو ، با افزایش قیمتی که در مصالح ساختمانی ایجاد شد ، خرید و فروش واحدهای کارکرده و قدیمی که منطبق با توان خرید مردم بود ، رونق گرفت ، به همین دلیل نیز در این زمینه وزارت راه و شهرسازی با این رویکرد در حال تدوین ضوابط و مقررات مقاوم سازی است .

    به گفته وی ، تدوین ضوابط و مقررات مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به عنوان چارچوب‌های استاندارد تدوین ، تصویب و ابلاغ می‌شود . انتظار است تا مهندسان بر اساس ضوابطی که تدوین می‌شود اقدام به فعالیت کنند تا ایمنی و امنیت ساکنان فراهم شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر نظارت وزارت راه و شهرسازی بر رعایت مقررات و ضوابط ساخت و ساز ، در خصوص مجموعه اقداماتی که در حوزه انبوه سازی در کشور رخ داده و تصمیماتی که در این حوزه در حال سیاستگذاری است ، توضیح داد : از جمله سیاست‌هایی که وزارت راه و شهرسازی در دوره مدیریت وزارتخانه که پایه گذاری کرد موضوع طرح اقدام ملی بود .

    محمودزاده ادامه داد : در طرح اقدام ملی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در برنامه است . ثبت نام این پروژه از نیمه آبان آغاز شد و تا آخر آذرماه ادامه یافت . تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار واحد در شهرهای مختلف کشور و ۲۰ هزار واحد در بافت های فرسوده ثبت نام کردند . از این ۲۴۰ هزار واحد پالایش‌های سامانه‌های مختلف انجام شده است . هم اکنون به طور متوسط ۵۸ درصد در کل کشور واجد شرایط شناخته شده‌اند که برای پذیرفته‌شدگان از ۱۴ بهمن ماه پیامکی ارسال می‌شود تا متقاضیان واجدشرایط برای تکمیل پرونده‌های خود و معرفی به بانک اقدام کنند .

    محمودزاده اجرای طرح اقدام ملی مسکن را بسترسازی مناسبی برای جریان تولید پایدار مسکن سازی در کشور برشمرد و گفت : بخش اول پروژه طرح اقدام ملی که در حدود ۴۰ میلیون مترمربع زیربنا احداث می‌شود ، بیش از ۱۲۰ هزار میلیاردتومان گردش مالی دارد که می‌تواند بازار خوبی را برای تولیدکنندگان مصالح ، سازندگان اقتصاد ، اشتغال و مهمتر از همه پایین آوردن قیمت تمام شده برای متقاضیان مسکن به همراه داشته باشد .

    وی در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌هایی پیش‌تر به امضا رسیده است ، توضیح داد : اخیرا تفاهم‌نامه‌ای به امضای وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر مسکن سوریه رسید تا سه شرکت دولتی بین دو کشور ایجاد شوند و این شرکت‌ها ، برای ورود انبوه سازان و سازندگان واجدشرایط در حوزه ساختمان و حوزه زیربناهای حمل و نقل همچون جاده ، راه و دیگری در حوزه مهندسان مشاور و مطالعات ، بسترسازی کنند که این تفاهم نامه در حال پیگیری است .

    محمودزاده یادآور شد : تفاهم اولیه ما با سوریه احداث حدود ۳۰ هزار واحد است . مقرر شده تا سازندگان بخش خصوصی ایران در شهرهای مختلف سوریه شروع به کار کنند . تاکید می‌شود که هیچ سرمایه‌گذاری توسط دولت جمهوری اسلامی ایران انجام نمی شود بلکه صرفا بازار کاری برای بخش خصوصی است .  




    مطالب مرتبط

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون مسکن و ...

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران