در حال بارگذاری ...
  • شناسایی زمین برای ساخت ۳۶۶۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان فارس

    هم‌اینک مرحله تکمیل پرونده را در شهرهای شیراز ، جهرم ، مرودشت و فسا شروع کرده‌ایم و متقاضیانی که صلاحیتشان در این شهرها تاییدشده است ، بر اساس جدول زمان‌بندی و حروف الفبا از ۱۶ تا ۲۸ بهمن ، فرصت دارند ، اقدامات لازم را برای تکمیل پرونده انجام ‌دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از شناسایی زمین ساخت سه هزار و ۶۶۸ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان خبر داد .

    محمدحسین حمیدی‌زاده با اشاره به این‌که تعداد سه هزار و ۳۷۳ نفر در مرحله نخست طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان - به استثنای شهرستان لار و شهر جدید صدرا - ثبت‌نام کرده‌اند ، گفت : پس از طی مراحل تایید صلاحیت ، حدود ۵۵ درصد از این تعداد ریزش کرد .

    او با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌کنیم ، بخشی از این ریزش‌ها ، مجددا به سامانه بازگردند ، افزود : فرم جیم برخی از این افراد به دلایل مختلف در گذشته قرمز شده است و از تسهیلات زمین و مسکن در گذشته نیز استفاده نکرده‌اند .  طبق برنامه زمانبندی ما به این افراد فرصت داده‌ایم از یکم تا دهم اسفندماه برای حل مشکل خود به ادارات راه و شهرسازی استان مراجعه کنند .

    حمیدی‌زاده با اشاره به این‌که در مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن ، سه هزار و ۷۳۷ نفر از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان در طرح اقدام ملی مسکن ، ثبت‌نام کرده‌اند ، گفت : هم‌اینک مرحله تکمیل پرونده را در شهرهای شیراز ، جهرم ، مرودشت و فسا شروع کرده‌ایم و متقاضیانی که صلاحیتشان در این شهرها تاییدشده است ، بر اساس جدول زمان‌بندی و حروف الفبا از ۱۶ تا ۲۸ بهمن ، فرصت دارند ، اقدامات لازم را برای تکمیل پرونده انجام ‌دهند .

    او در خصوص میزان آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت : تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت سه هزار و ۶۶۸ واحد مسکونی شناسایی‌شده است که از این تعداد ، هزار و ۱۰ واحد در شیراز ، ۴۰ واحد در مرودشت ، ۵۷ واحد در جهرم ، ۱۲۸ واحد در فسا، ۷۷۰ واحد در کازرون ، ۱۶۲ واحد در داراب ، ۳۷۶ واحد در آباده ، ۳۹۶ واحد در نورآباد ، ۱۹۶ واحد در اقلید ، ۱۱۵ واحد در نی‌ریز، ۷۴ واحد در صفاشهر ، ۷۲ واحد در سپیدان ، ۱۰۲ واحد در بوانات و ۱۷۰ واحد در ارسنجان قرار دارد .

    معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در خصوص پروژه‌های خودمالک طرح اقدام ملی مسکن در این استان نیز گفت : در خصوص پروژه‌های خودمالک تعهد ما در استان فارس ، هزار و ۶۰۰ واحد است که باید آن را جذب کنیم . در این خصوص نیز تاکنون یک متقاضی برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در منطقه شهروزشهر در جنوب‌غرب شهر شیراز اعلام آمادگی کرده است و در صورت افزایش تراکم ، برای ساخت ۸۰۰ واحد نیز اعلام آمادگی کرده است .  

    حمیدی‌زاده همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هزار و ۸۰۰ واحد این طرح در سراسر استان فارس گفت : پیشرفت فیزیکی اراضی این واحدها متفاوت است و برای مثال در خرم‌بید پیشرفت ۹۰ درصدی داریم که به دلیل آماده‌سازی اراضی در قالب مسکن مهر بوده است . یا در شهرستان اقلید آماده‌سازی با سرمایه وزارت راه و شهرسازی انجام شده است . در دیگر شهرستان‌های زیرنظر اداره‌کل راه و شهرسازی فارس ، نظیر آباده ، نی‌ریز ، زرین‌دشت ، کازرون و بوانات نیز آماده‌سازی زمین در حال انجام و دارای مراحل مختلف پیشرفت است .




    مطالب مرتبط

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون مسکن و ...

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران