در حال بارگذاری ...
  • بازآفرینی ۴۴ محله در استان چهارمحال‌و‌بختیاری تا سال ۱۴۰۰

    هم‌اکنون ۱۱ محله در دستور کار قرار گرفته و برای این ۱۱ محله ۳۳ پروژه تعریف شده است که شامل ساخت مدرسه ، کلینیک دندانپزشکی ، زمین چمن مصنوعی و ساحلی ، جامعه سلامت ، دفع آب‌های سطحی ، پیاده‌راه سازی ، پل ، اجرای مسیل و حتی ساخت پارک است که بخشی از آنها در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت : سهیمه استان برای اجرای طرح اقدام ملی ۲۱۶۳ واحد است که یکهزار واحد آن در شهرکرد و توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۱۱۶۳ واحد نیز توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود .

    ابراهیم علیرضایی اقدامات آن اداره کل را در خصوص اجرای طرح بازآفرینی شهری و همچنین طرح اقدام ملی مسکن تشریح کرد .

    علیرضایی با اشاره به اینکه در استان ، بازآفرینی ۱۱ محله در شهرهایی از جمله شهرکرد ، بروجن ، لردگان و فارسان‌بن برای امسال و سال آتی برنامه‌ریزی و آغاز شده است ، افزود : شرکت بازآفرینی شهری ایران مقرر کرده است تا سال ۱۴۰۰ ، ۴۴ محله در استان با اعتباری بالغ بر ۳۸.۶ میلیارد تومان بازآفرینی شود . هم‌اکنون ۱۱ محله در دستور کار قرار گرفته و برای این ۱۱ محله ۳۳ پروژه تعریف شده است که شامل ساخت مدرسه ، کلینیک دندانپزشکی ، زمین چمن مصنوعی و ساحلی ، جامعه سلامت ، دفع آب‌های سطحی ، پیاده‌راه سازی ، پل ، اجرای مسیل و حتی ساخت پارک است که بخشی از آنها در حال انجام است .

    علیرضایی تصریح کرد : تاکنون ۲۰ درصد از کل موافقت‌نامه‌ها تخصیص یافته و بخشی از کارها انجام شده است . همچنین ، از پروژه‌های تعریف‌شده ، سه پروژه تحویل موقت و به دستگاه‌های بهره‌بردار واگذار شده است .  

    سرپرست معاونت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال‌و‌بختیاری همچنین در خصوص بخش مسکن نیز اعلام کرد : سهمیه استان در طرح اقدام ملی مسکن ۲۱۶۳ واحد مسکونی است که یکهزار واحد آن سهمیه شهرکرد است و توسط اداره کل راه و شهرسازی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود . طرح اقدام ملی شهرکرد در محله ۳۴ منظریه قرار دارد که این زمین گنجایش احداث ۳هزار واحد را نیز داراست .

    سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد : مقرر شده است تا ۱۱۶۳ واحد مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود که بنیاد برای آنها تعهد ساخت و تکمیل را دارد . تاکنون زمین ۴۵۵ واحد تحویل شده است و زمین ۵۵۵ واحد نیز تا پایان هفته تحویل می‌شود .

    علیرضایی همچنین یادآور شد : در دو شهر فرخ‌شهر و لردگان مشکل زمین وجود دارد که در جلسه‌ای که با معاونت شهرسازی و معماری تشکیل شد ، مقرر شد تا موضوع الحاق اراضی به محدوده شهر مورد بررسی قرار بگیرد که با الحاق اراضی ، احداث ۷۰۰ واحد در این زمین ها آغاز خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم‌اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل‌گری در بخش ، زمین ، اجاره و مسکن می‌پردازد .

    |

    روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است .

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    نظرات کاربران