در حال بارگذاری ...
  • مجموعه سیاست‌‌ها و اقدامات دولت باید در راستای خانه‌دار کردن مردم باشد

    ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در اسفندماه برگزار می‌شود و استان‌ها مکلف هستند زمین‌های لازم را برای اجرای این طرح فراهم کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن بر اساس زمان‌بندی و با کیفیت در سراسر کشور اجرا می‌شود ، گفت : دولت وظیفه دارد امکان خانه‌دار کردن مردم را فراهم کند و فراهم‌کردن این امکان جزو دیون دولت است .

    محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در همایش طرح اقدام ملی مسکن که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد ، گفت : وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن به عنوان بخشی از دولت مسئولیت مستقیم دارد و باید به این نکته توجه کنیم که هرگونه فکر و ایده و رویکرد و اقدام و حرکت در وزارت راه و شهرسازی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد . به همین دلیل باید پرتلاش و موثر رضایت خاطر مردم را فراهم کنیم .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که خانه دار کردن مردم به حکم قانون اساسی وظیفه دولت است ، گفت : مجموعه سیاست‌‌ها و اقدامات دولت و مشخصا وزارت راه و شهرسازی همگی باید از جنس تسهیل کننده و در راستای خانه‌دار کردن مردم باشد .

    عضو کابینه دولت دوازدهم ، سختگیری‌های بی‌مورد را در حفاظت از اراضی ، مانعی برای کمک به خانه دار کردن مردم نامید و گفت : اگرچه دولت وظیفه دارد از بیت‌المال و اراضی دولتی حفاظت کند ، اما این کار به معنای توقف در عرضه و تولید مسکن نیست . جریان تولید مسکن باید به جریانی پایدار تبیدل شود که این پایدار سازی با طرح اقدام ملی مسکن محقق خواهد شد .

    اسلامی با تاکید بر اینکه شان وزارت راه و شهرسازی ارائه خدمات به مردم و گشودن گره از کار مردم است ، گفت : همایش طرح اقدام ملی مسکن ایجاد باور مشترک و همگرایی در تولید مسکن است و این همگرایی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در یکسال گذشته تا کنون در حد توان و بضاعت وزارتخانه محقق شده است .

    وی از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی را تکمیل واحد‌های مسکونی باقیمانده مسکن مهر عنوان کرد و گفت : واحد‌های باقیمانده مسکن مهر به استثنای واحدهای دارای مشکلات حقوقی و قانونی تکمیل خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد . طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار داده که ۱۰۰ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن ، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و ۲۰۰ هزار واحد توسط شرکت عمران شهرهای جدید احداث خواهد شد .

    وی همچنین امضا تفاهمنامه با سازمان‌های نظام مهندسی ، شرکت تهاتر ایرانیان و وزارت کشور را تسهیل کننده اجرای طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد و گفت : از شرکت‌هایی که قابلیت ساخت و ساز با کیفیت را دارند جهت مشارکت دعوت می‌کنیم .

    وی همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، بنیاد مسکن و همچنین شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن را قابل توجه خواند و افزود : ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در اسفندماه برگزار می‌شود و استان‌ها مکلف هستند زمین‌های لازم را برای اجرای این طرح فراهم کنند .

    عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد : سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان باید با تمام قوا در شهرها فعال شوند و در جریان تولید مسکن تاثیر گذار باشند . در برخی از شهرها نظام مهندسی ساختمان باید خدمات نظام مهندسی را به صورت رایگان یا با قیمت حداقلی ارائه دهند . در اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سنتی‌سازی خودداری شود و عامل صنعتی و صنعتی‌سازی برای کیفیت بخشی ملاک عمل قرار گیرد.

    وی در پایان اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در مناطقی از شهرها که دارای زیرساخت‌های لازم هستند ، از ویژگی‌های این طرح برشمرد و گفت : توجه به شهرسازی و معماری در این طرح از رویکردهای وزارت راه و شهرسازی است .

     

    منبع عکس : خبرگزاری فارس

     




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    نظرات کاربران