در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۶۰ درصد واحدهای طرح اقدام ملی شهرهای جدید در قالب فروش اقساطی

    از ۹۶ هزار واحد ثبت‌نام‌شده تاکنون ۶۹ هزار واحد ، همراه با طرح‌های جامع و تفصیلی لازم ، جانمایی و تنها مواردی در شهرهای تهران و اصفهان برای تکمیل مساله طرح تفصیلی نیاز به ورود جدی و بررسی بیشتر دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش طرح اقدام ملی مسکن خبر داد : از کل برنامه اجرایی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید ۶۰ درصد واحدها (بالغ بر ۹۶ هزار واحد) در قالب فروش اقساطی و ثبت نام اعلام و ۳۳ هزار واحد نیز در قالب واگذاری زمین و تعهد ساخت در مرحله اجرا قرار گرفته اند .

    حبیب‌اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در همایش طرح اقدام ملی مسکن به ارائه گزارشی از وضعیت کلی این طرح در شهرهای جدید کشور پرداخت و گفت : از ۱۹۵ هزار واحد واحد مسکونی برنامه‌ریزی‌شده این طرح ، جهت پاسخگویی به بازار مسکن کلانشهرها در شهرهای جدید کشور ، در حال حاضر ۱۶۱ هزار واحد ، دارای برنامه اجرایی و ۳۳ هزار واحد نیز در مرحله جانمایی هستند .

    او افزود : طبق آمار موجود از ۱۶۱ هزار واحد مذکور ، عملیات اجرایی ۶۲ هزار واحد در قالب ساخت و محله‌سازی آغاز و ۹۸ هزار واحد دیگر در شرف اجرا هستند . همچنین ، از کل برنامه اجرایی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید ۶۰ درصد واحدها بالغ‌بر ۹۶ هزار واحد در قالب فروش اقساطی و ثبت نام اعلام و ۳۳ هزار واحد نیز در قالب واگذاری زمین و تعهد ساخت در مرحله اجرا قرار گرفته اند .

    طاهرخانی در ادامه با تأکید بر این‌که در این راستا ، مجموعه‌های حقوقی برای نظارت بر امور اجرایی و آغاز عملیات ساخت اراضی واگذار شده در سطح شهرها ، فعال شده‌اند ، گفت : بر اساس استقبال موجود ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز به‌صورت مشارکتی مبادله و ۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در قالب تفاهم‌نامه با مجموعه‌های مختلف در دست اقدام هستند .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، همچنین از تأییدصلاحیت ۴۵ هزار نفر ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و گفت : از ۹۶ هزار واحد ثبت‌نام‌شده تاکنون ۶۹ هزار واحد ، همراه با طرح‌های جامع و تفصیلی لازم ، جانمایی و تنها مواردی در شهرهای تهران و اصفهان برای تکمیل مساله طرح تفصیلی نیاز به ورود جدی و بررسی بیشتر دارند .

    به گفته این مقام مسئول سایر شهرهای جدید نیز در روند طرح اقدام ملی مسکن ، از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و شهرهای جدید بهارستان و پرند در پیشبرد کار در کمیسیون ماده پنج نیازمند همکاری هستند .

    او در بخش دیگری از این گزارش ، اعلام کرد : تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از تأیید صلاحیت‌شدگان به کارگزاری‌های طرح اقدام ملی در شهرهای جدید ، مراجعه‌ کرده‌اند و از این تعداد ، سه هزار و ۵۰۰  مورد تشکیل پرونده در سطح شهرهای جدید اعلام شده که این رقم همواره رو به افزایش است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : شرکت عمران شهرهای جدید با هدف پرهیز از تکرار مشکلات و مسائل گذشته ، ملاحظاتی را در نظر دارد که اختصاص اراضی مرغوب و با کیفیت ، اتخاذ رویکرد محله‌محوری و تأمین خدمات و زیرساخت‌های لازم ، اسکان طراحی واحدها برای تمامی اقشار اجتماع ، توجه به موضوع مرغوبیت و ارزش‌گذاری واحدها ، کیفیت مناسب واحدهای مسکونی و استفاده از نهادهای حرفه‌ای و نقش‌آفرینی شرکت عمران به‌عنوان ناظر و مدعی حقوق مردم در برابر کارفرما از جمله آن‌ها به شمار می‌رود .

    او، در پایان با تأکید بر ضرورت تطابق ، ساز‌وکار و مکانیسم پرداخت پروژه‌ها با نظام فنی و اجرایی کشور ، بیان کرد : نکته قابل‌توجه دیگری که تلاش داریم در روند اجرای این طرح به آن توجه کنیم ، پرهیز از ورود پروژه‌های بزرگ‌مقیاس به طرح است ؛ چراکه این اقدام ، طرح را از یک پروژه مسکونی به شهرسازی تبدیل می‌کند و این امر از عهده توان مالی موجود خارج است .




    مطالب مرتبط

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ ...

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در ۳۳ ماه دولت سیزدهم شامل تکمیل ۶۴۹ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید با ۱۳.۹ همت ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    نظرات کاربران