در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری از پروژه سپیدار محله پرخطر منبع آب اهواز در کمتر از ۳ سال

    بر اساس نظر کارشناسان فنی حدود ۸۱۱ واحد مسکونی در محله منبع آب اهواز در معرض تخریب هستند که قرار شد تا این واحدها به طور کامل جابه‌جا شوند و اینکار توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام این مطلب که پروژه سپیدار محله منبع آب اهواز در ۱۰۷ بلوک مجزای ۱۶ واحدی پیش‌بینی شده که در مجموع در این پروژه ۱۶۸۰ واحد احداث می‌شود از جابه‌جایی ۸۱۱ واحد مسکونی در بافت پرخطر این محله خبر داد .

    مهدی عبوری جزئیات کلنگ‌زنی پروژه سپیدار را در محله منبع آب اهواز که امروز سوم اسفندماه با حضور محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان و شهر اهواز کلنگ زنی شد ، اعلام کرد .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، ضمن تاکید بر این مطلب که این پروژه با دو هدفِ تولید واحدهای مسکونی جدید در استان و همچنین جابه جایی حدود ۵ هزار نفر از ساکنان در محلات پرخطر اهواز کلنگ‌زنی شده است ، گفت : بر اساس نظر کارشناسان فنی حدود ۸۱۱ واحد مسکونی در محله منبع آب اهواز در معرض تخریب هستند که قرار شد تا این واحدها به طور کامل جابه‌جا شوند و اینکار توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان آغاز شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری این پروژه را حدود ۵۶۰ میلیاردتومان تخمین زد و ادامه داد : مقرر شده است تا پروژه سپیدار در مدت زمان کمتر از سه سال به بهره‌برداری برسد . پروژه سپیدار در ۱۰۷ بلوک مجزای ۱۶ واحدی پیش‌بینی و مقرر شده است در مجموع در این پروژه ۱۶۸۰ واحد احداث شود .

    وی از مهترین ویژگی‌های این پروژه را تامین سرانه‌های خدمات عمومی همزمان با ساخت واحدهای مسکونی عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    نظرات کاربران