در حال بارگذاری ...
  • تشکیل پرونده تسهیلاتی به صورت اینترنتی در شعب بانک مسکن

    با اجرایی شدن این خدمت نوین بانک مسکن طی روزهای آتی ، روند پرداخت تسهیلات به متفاضیان در ایام نوروز و همچنین در صورت ادامه داشتن شیفتی شدن روزهای کاری شعب به علت شیوع ویروس کرونا در سال جدید متوقف نخواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن ، گفت : فرآیند تشکیل پرونده تسهیلاتی به زودی در شعب بانک مسکن اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه مشتری خواهد شد .

    رضا صالحی رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با اعلام این خبر خوش به مشتریان و متقاضیان اخذ تسهیلات از بانک مسکن ، گفت : در یک همکاری مشترک میان مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت امور اعتباری بانک مسکن قرار است به زودی فرآیند تشکیل پرونده برای متقاضیان اخذ تسهیلات از این بانک بدون نیاز به مراجعه فیزیکی و به صورت غیرحضوری انجام شود تا به این ترتیب مسیر اخذ تسهیلات برای مشتریان بانک مسکن آسان تر و سریع تر از گذشته شود .

    صالحی شهرابی با بیان اینکه این تصمیم که به زودی پس از تصویب نهایی و هماهنگی با شعب انجام خواهد شد ، اظهار کرد : پس از شیوع ویروس کرونا و اخذ تصمیماتی همچون شیفتی شدن روزهای کاری شعب بانک، دغدغه ای برای برخی از متقاضیان اخذ تسهیلات برای چگونگی تشکیل پرونده و بخصوص خانم های خانه دار برای مراجعه به شعب جهت پیگیری امور ایجاد شد . مدیران‌ بانک مسکن نیز با توجه به این دو دغدغه و با هدف کاهش مراجعه حضوری شهروندان به شعب در این ایام ، تصمیم به اجرای طرح «تشکیل غیرحضوری و اینترنتی پرونده های تسهیلاتی» گرفتند .

    وی ادامه داد : با اجرایی شدن این خدمت نوین بانک مسکن طی روزهای آتی ، روند پرداخت تسهیلات به متفاضیان در ایام نوروز و همچنین در صورت ادامه داشتن شیفتی شدن روزهای کاری شعب به علت شیوع ویروس کرونا در سال جدید متوقف نخواهد شد .

    وی در خصوص روند تشکیل پرونده های تسهیلاتی به صورت اینترنتی توضیح داد : متقاضیان پس از نهایی شدن مراحل اجرایی این تصمیم می توانند با مراجعه به سایت بانک مسکن و با کلیک روی گزینه ای که پیش بینی می شود ، فرآیند ثبت درخواست خود جهت تشکیل پرونده را آغاز کنند . در این مرحله ، فرآیند شناسایی مشتری از طریق ارسال پیامک تایید مشتری به شماره همراه وی انجام خواهد شد ، سپس مشتری با انتخاب نوع تسهیلات مدنظر ، وارد مرحله ثبت مشخصات هویتی خود، اطلاعات ضامن یا در صورت لزوم اطلاعات وکیل خود خواهد شد .

    رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن همچنین به بارگذاری مدارک موردنیاز به صورت اینترنتی اشاره کرد و گفت : طبق پیش بینی های انجام شده قرار است تمامی مدارک موردنیاز برای تشکیل پرونده به صورت اینترنتی امکان پذیر باشد و پس از اتمام این مرحله یک کد رهگیری برای متقاضی صادر خواهد شد . پس از این اطلاعات ثبت شده از طریق شعبه مبدا بررسی و چک می شود تا از انتخاب صحیح شعبه توسط متقاضی نیز اطمینان حاصل شود .

    وی تصریح کرد : در صورتی که مشتری شعبه موردنظر را به صورت صحیح انتخاب نکرده باشد از طریق ارسال پیامک به وی اطلاع داده خواهد شد تا اصلاحات مدنظر مجددا اعمال شود .

    صالحی با بیان اینکه پس از بررسی و ارزیابی تمامی مدارک و تشکیل پرونده فیزیکی از سوی شعبه به مشتری برای حضور در شعبه اطلاع داده می شود ، گفت : مشتری برای ارائه اصل مدارک و احراز هویت نهایی با هماهنگی در شعبه حاضر می شود و مرحله پایانی اخذ تسهیلات انجام می شود . به این ترتیب دغدغه مشتریان در خصوص تعطیلی شعب در زمان مراجعه حضوری آنها نیز رفع خواهد شد .

    وی در پایان با تاکید بر آنکه روند پرداخت تسهیلات در بانک‌مسکن به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد ، عنوان کرد : پروسه پرداخت تسهیلات به متقاضیان همچون گذشته ادامه خواهد داشت . حتی در خصوص پرداخت تسهیلات به سیل زدگان از آنجاکه محل تامین اعتبار این نوع تسهیلات بودجه سال ۸۸ بوده ، در قالب نامه ای به شعب اعلام شده تا اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز همچنان پاسخگویی متقاضیان اخذ این نوع تسهیلات باشند .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران