در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در فازهای یک و دو شهر جدید صدرا

    هم‌اکنون صدرا تنها شهر جدیدی است که بالغ بر دو هزار تخت بیمارستانی فعال دارد و ظرفیت بیمارستان پیوند اعضای صدرا که بخش عمده پیوند اعضا در مجموعه کلان‌شهری شیراز در آن انجام می‌شود ، در صدرا قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از آماده‌سازی ۲۵۰ هکتار زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید خبر داد .

    خلیل حاجی‌پور با اشاره به آماده‌سازی حدود ۲۵۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید ، گفت : تاکنون بالغ بر ۲۸ هزار متقاضی مسکن در شهر جدید صدرا در این طرح ملی ثبت‌نام کرده‌اند .

    او از آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در فازهای یک و دو شهر جدید صدرا خبر داد و افزود : حدود ۱۵ هزار واحد از مجموع سهمیه شهر جدید صدرا در فازهای یک و دو این شهر ساخته خواهد شد که زمین آن به‌طور کامل آماده‌سازی شده است . بخشی از واحدها نیز در فاز سه ساخته خواهد شد که ابتدا باید زمین مورد نیاز آماده‌سازی شود و سپس عملیات اجرایی آن آغاز شود .

    حاجی‌پور با اشاره به اینکه صدرا در فاصله ۱۰ کیلومتری کلان‌شهر شیراز واقع شده است ، به بیان اطلاعاتی در خصوص این شهر جدید پرداخت و گفت : مکان‌یابی صدرا در ابتدای دهه هفتاد انجام و جمعیت‌پذیری آن نیز از حدود سال‌های ۷۳-۷۴ شروع شد و هم‌اینک نیز جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر دارد .

    او، آموزش‌عالی ، توریسم درمان و تامین نیاز مسکن کلان‌شهر شیراز را از چشم‌اندازهای شهر جدید صدرا برشمرد و عنوان کرد : هم‌اکنون صدرا تنها شهر جدیدی است که بالغ بر دو هزار تخت بیمارستانی فعال دارد و ظرفیت بیمارستان پیوند اعضای صدرا که بخش عمده پیوند اعضا در مجموعه کلان‌شهری شیراز در آن انجام می‌شود ، در صدرا قرار دارد . هم‌چنین بیمارستان‌های تخصصی سوانح سوختگی و اعصاب و روان در این شهر جدید قرار دارند و چشم‌اندازی که در حوزه درمان برای صدرا تعریف شده بود ، خوشبختانه محقق شده است .

    به گفته مدیرعامل شهر جدید صدرا ، مجموع سهمیه این شهر جدید از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۲۵ هزار واحد است که در مرحله نخست طرح ، صلاحیت سه هزار و ۱۵۰ نفر از متقاضیان توسط وزارت راه و شهرسازی احراز شد و ۹۰ درصد این افراد تاکنون پرونده خود را تکمیل کرده‌اند .




    نظرات کاربران