در حال بارگذاری ...
  • ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن

    در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف ، امتیاز آن‌ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد : واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ، تحت هر یک از عناوین حقوقی ، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد .

    معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای تصریح کرد : ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت‌نام کننده غیر واجد شرایط تشخیص داده شود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری و ... فاقد هر گونه ارزش است . بنابراین ، خرید و فروش آن فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار است .

    این معاونت در اطلاعیه خود از ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد :‌ امتیاز این قبیل افراد باطل می‌شود ، همچنین واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر تحت هر یک از عناوین حقوقی ، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد .

    در ادامه این اطلاعیه ، آمده است : در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف ، امتیاز آن‌ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد .

    برگه پرینت ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است .




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    مهمترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نبود زمین در شهر یاسوج و همکاری نامطلوب بانک‌ها در خصوص اجرای این طرح است .

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    نظرات کاربران