در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۱۲۱ هکتار به اراضی شهری استان فارس در جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۱۲۱ هکتار زمین جهت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن برای شهرهایی که زمین دولتی جهت احداث مسکن وجود نداشت با تصویب در کارگروه های تخصصی و شورای برنامه ریزی استان به محدوده شهر الحاق شد .

    جعفر زاهدی مدیر کل این اداره افزود : برای شهرهایی که در استان فارس جهت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن مشکل کمبود زمین دولتی داشتیم با تصویب کارگروه‌های تخصصی استان و تصویب کارگروه امور زیر بنایی و شورای برنامه ریزی استان توانستیم مشکل ۷ شهرستان را حل کنیم . در شهرستان اقلید ۵ هکتار ، شهرستان فیروز آباد ۴۵ هکتار ، آباده ۱۰ هکتار به اراضی دولتی جهت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن اضافه شد .

    جعفر زاهدی از اضافه شدن ۱۰ هکتار زمین دولتی به شهرستان نی ریز و همچنین ۱۰ هکتار به زرین دشت و ۱۹ هکتار به قادر آباد نیز خبر داد .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس متذکر شد برای بقیه شهرستان هایی نیز که مشکل کمبود زمین دولتی را داریم نیز جلسات متعددی برگزار شده و به زودی مشکل آنها مرتفع خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در استان‌های تهران ، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تعرض به زمین‌ها و در استان‌های گلستان، مازندران و سمنان کمترین میزان وقوع تعرض به اراضی گزارش شده است .

    |

    تلاش بر این است که با اخذ اسناد تک برگی و با پایش درست اراضی که توسط پنجره واحد مدیریت زمین در حال انجام است بتوانیم از تعدی و تعرض به اراضی دولتی جلوگیری کنیم .

    |

    بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان‌های تهران ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ داده است .

    |

    در صورتی که فرد خوداظهاری نکند ، بر اساس بند پنج تبصره هشت ماده ۱۶۹ ، مشمول مالیات خواهد بود و چنانچه نسبت به این مساله و اعلام خالی بودن ملک مورد نظر اعتراض داشته باشد ، چنانچه بیش از ۲ مرتبه برای او پیامک اخطار ارسال شده و در ثبت ملک در سامانه کوتاهی کرده باشد ، اعتراض وی وارد ...

    |

    بر اساس آمارهای به دست آمده در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۵۳ درصدی در تعداد تعرض و تصرف زمین‌خواران و افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان بوده‌ایم .

    |

    نظرات کاربران