در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۵۰ درصدی در پروژه بازسازی مناطق سیل زده دی‌ماه ۹۸

    اگرچه کار بازسازی و تعمیرات به دلیل بحران کرونا از سرعت لازم برخوردار نیست اما این امیدواری وجود دارد که با حل بحران ، باقیمانده کار دنبال شود . بازسازی سیل‌های دی ماه ۹۸، حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات آن بنیاد را در خصوص بازسازی مناطق مناطق آسیب دیده از حوادث اعلام کرد و از پیشرفت ۵۰ درصدی بازسازی در مناطق سیل زده استان‌های درگیر سیل در دی ماه ۹۸ خبر داد .

    عزیزالله مهدیان در بیان بخشی از اقدامات آن معاونت در خصوص بازسازی‌های بنیاد در سال‌های گذشته و به ویژه سال ۹۸ و برنامه‌هایی که در سال جدید در دستور کار است ، گفت : بخش عمده‌ای از بازسازی‌های سیل فروردین ۹۸ که ۲۱ استان کشور را درگیر کرد ، به اتمام رسیده است و باقیمانده کارهای آن در برخی از استان‌ها ، حداکثر تا پایان نیمه اول ۹۹ به اتمام خواهد رسید .

    معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص بازسازی سیل سراب و میانه در آذربایجان‌شرقی که سال ۹۸ به وقوع پیوست و همچنین زلزله قطور در آذربایجان‌ غربی و بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز اعلام کرد : مصوبات هر یک از استان‌های زلزله‌زده اخذ شد و بازسازی مناطق زلزله‌زده دو استان آذربایجان‌غربی و شرقی در حال انجام است . بحران کرونا سبب مشکلات فراوانی شده است که در بازسازی‌های سیل و زلزله ، هم مردم و هم عوامل اجرایی را درگیر کرده است . در عین‌حال در خصوص تامین مصالح نیز با توجه به اینکه بیشتر کارخانجات کار نمی‌کنند ، مشکلاتی ایجاد شده که امید است با حل بحران کرونا ، کار از سر گرفته شود .

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سیل دی‌ماه سیستان‌و‌بلوچستان ، کرمان و هرمزگان نیز توضیح داد : مصوبات سیل‌های استان‌های درگیر اخذ شده و کارهای اجرایی آنها در حال انجام است . اگرچه کار بازسازی و تعمیرات به دلیل بحران کرونا از سرعت لازم برخوردار نیست اما این امیدواری وجود دارد که با حل بحران ، باقیمانده کار دنبال شود . بازسازی سیل‌های دی ماه ۹۸، حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد .

    وی یکی از مشکلات موجود را نبود امکان تردد و بازدید از روند بازسازی پروژه‌های تحت‌مسئولیت بنیاد مسکن، عنوان کرد و افزود : به دلیل بحران کرونا ، امکان تردد و بازدید از پروژه‌ها برای مسئولان بنیاد مسکن فراهم نیست و نزدیک به یک ماه است که از پروژه‌ها بازدید بعمل نیامده است که امید است این مشکلات در ماه آینده ، برطرف شود .

    معاون بازسازی بنیاد مسکن همچنین در خصوص بازسازی مناطق جنگ‌زده ، گفت : کار بازسازی مناطق جنگ‌زده به اتمام رسیده است . تنها در چندین نقطه از جمله آبادان و خرمشهر ، واحدهایی تکمیل نشده وجود دارد که باید به اتمام برسند . اتمام این واحدها نیز به این دلیل به طول انجامید که بسیاری از جنگ زدگان این مناطق از مناطق مسکونی خود در سال‌های جنگ کوچ کرده و با پایان جنگ تمایل به بازگشت داشتند که بخش عمده‌ای از این واحدها برای جنگ‌زدگان به اتمام رسیده است . بدین معنا ، تعداد فراوانی خانه احداث و کارهای عمران روستایی آن مناطق از جمله فاضلاب ، دفع آب‌های سطحی و سایر موارد با منابعی که بنیاد مسکن و مناطق آزاد مشترکا صرف کرده‌اند، به پایان رسیده است .

    مهدیان ادامه داد : مناطقی مرزی هستند که در جنگ ۱۰۰ درصد تخریب شدند و جنگ‌زدگان آن مناطق که هم‌اکنون به مناطق دیگر کوچ کرده‌اند ، تمایل به بازگشت به مناطق خود را دارند . برای این دسته از افراد سال گذشته اعتبار گرفته شد که متاسفانه پیگیر نشدند و اعتبار دوباره برگشت خورد .

    به گفته وی ، هم‌اکنون در کرمانشاه نیز روستاهای مرزی هستند که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ، کشاورزی رونق دارد و جنگ زدگانی که در زمین‌های خود به کشاورزی مشغول هستند ، اما امکان استقرار را ندارند . برای این افراد اعتبار خواسته شد که متاسفانه تخصیص نیافت. چنانچه منابع مالی برای احداث روستاهای تخریبی از جنگ در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بگیرد ، بنیاد مسکن آمادگی دارد تا روستاها را احیا کند و مردم به این واسطه در مناطق مرزی مستقر شوند که این استقرار در مناطق مرزی هم از نظر امنیتی و هم اشتغال و تولید مفید خواهد بود .  

    وی خاطرنشان کرد : بسیاری از این روستاها و مناطق جنگ‌زده دست نخورده باقی مانده‌اند . در واقع آب ، برق ، مدرسه و هیچگونه امکاناتی برای آنها موجود نیست . اگر بخواهیم روستاهای مرزی جنگ زده را احیا کنیم ، تنها بحث مسکن نیست ، بلکه تمامی زیربناها را باید در این مناطق ایجاد کرد . ممکن است به چندین کیلومتر شبکه آب ، برق و گاز نیاز باشد و باید دید آیا امکان تامین این هزینه‌ها وجود دارد . چنانچه دولت ردیف بودجه‌ای برای اینکار تخصیص دهد ، بنیاد مسکن پیگیر است تا کارهای این مناطق را به سرانجام برساند .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران