در حال بارگذاری ...
  • وجود ۶۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام مسکن مهر در کل کشور

    کار ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مربوط به تعاونی‌های مسکن و واحدهایی که قرار است در قالب تفاهم‌نامه‌های سه جانبه ساخته شوند ، باقی مانده است ، البته این آمار بدون احتساب پروژه‌هایی است که دارای معارض هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر آماری در خصوص واحدهای ساخته شده و نیمه کاره مسکن مهر در کشور ارائه کرد و گفت : ۶۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام در کل کشور وجود دارد .

    احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح ۳هزار و ۸۵۰ واحد مسکن مهر در شرکت عمران شهر جدید پرند که به شکل ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقامات استانی و کشوری برگزار شد ، به بیان آماری در خصوص مسکن مهر پرداخت و گفت : ساخت مسکن مهر از سال ۸۶ در کشور کلید خورد و ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت ، از این تعداد تا امروز کار ساخت  ۲ میلیون و ۳۵ هزار واحد به اتمام رسیده است . کار ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مربوط به تعاونی‌های مسکن و واحدهایی که قرار است در قالب تفاهم‌نامه‌های سه جانبه ساخته شوند ، باقی مانده است ، البته این آمار بدون احتساب پروژه‌هایی است که دارای معارض هستند .

    وی افزود : ۶۰ هزار واحد باقی مانده عمدتا در مرحله نازک کاری قرار دارند و تلاش داریم تا در اسرع وقت آن ها را تحویل مردم بدهیم .

    او با بیان این که در دوره وزارت مهندس اسلامی ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل صاحبانشان شد و اکنون ۱۲۵ هزار واحد نیز آماده تحویل است ، گفت : از این تعداد ۶۰ هزار واحد نیازمند چاه آب ، ۶۸ هزار واحد نیازمند برق و ۱۳۰ هزار واحد انشعاب گاز آن ها مشکل دارد که در صورت تکمیل این موارد واحدها به صاحبانشان تحویل داده می شود . در مجموع تعداد واحدهای تحویل شده و آماده تحویل ۳۲۰ هزار واحد از ۴۸۰ هزار واحدی است که باید در این دوره به اتمام برسد . همچنین ۱۰۵ هزار واحد هم دارای معارض است که تلاش داریم تا پایان شهریور بخش عمده ای از این واحدها را تحویل دهیم .

    وی با اشاره به این که تا امروز ۵۱ هزار و ۹۰ میلیارد تومان از محل خط اعتباری توسط بانک مسکن به متقاضیان تسهیلات داده شده است ، تصریح کرد :  با در نظر گرفتن تسهیلاتی که سایر بانک ها ارایه کرده اند، در مجموع ۵۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته ایم .

    مهرآبادی با بیان این که تا کنون یک میلیون و ۷۹۲ هزار واحد به شکل اقساطی به فروش رسیده است ، اظهار کرد : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا سقف فروش اقساطی را افزایش دهیم . هچنین علی رغم وجود مشکلات تا کنون ۲۷ هزار و ۲۲۵ مورد وصول اقساط داشته ایم .

    وی با بیان این که بیشترین سهم مسکن مهر در استان تهران با ۳۳۵ هزار واحد مسکونی بوده است ، گفت : از این تعداد  کار ساخت ۳۰۱ هزار واحد به اتمام رسیده است و ۳۳ هزار واحد نیمه کاره است . بیشترین سهم واحدهای مسکونی در استان تهران نیز مربوط به شهر پرند با ۹۶ هزار واحد است که از این تعداد کار ساخت ۸۲ هزار واحد به اتمام رسیده و ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد نیمه تمام است که تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    بحمد الله با تلاش همکارانم در وزارت راه و شهرسازی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی پروژه‌ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم .

    |

             

    |

             

    |

    در کشور در حوزه ساخت و ساز تامین مصالح و سایر بخش های مسکن در بخش نیروی انسانی داخلی مشکلی وجود ندارد . بنابراین همکاری با کشورهای خارجی از جمله چین در حوزه سرمایه گذاری و فناوری‌های ساخت انجام می شود . پیشنهاد ما آن است که به منظور کاهش قیمت تمام شده مسکن ، مصالح فولاد و سیمان ...

    |

    نظرات کاربران