در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از ۱۵ مدرسه در نقاط محروم با تلاش بانک مسکن طی یک دهه گذشته

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بانک مسکن طی یک دهه گذشته از محل حساب های قرض الحسنه ، ۱۵ مدرسه در نقاط محروم کشوری را مورد بهره برداری قرار داده است .

    یکی از اهداف  بانک مسکن در سال های گذشته ، کمک به توسعه زیرساخت های کشور بوده است . در این راه ، با توجه به مجوز بانک مرکزی ، مبلغ ۵ درصد از دو درصد حجم سپرده های مربوط به قرعه کشی های حساب قرض الحسنه پس انداز ، جهت تکمیل یا احداث مدارس در این بانک هزینه شده است . این موارد در سال های اخیر ، صرف هزینه امور فرهنگی شده و  بانک مسکن توانسته تأمین مالی برای احداث مدارس در نقاط دور افتاده کشور را انجام دهد . طی یک دهه اخیر ، بیش از ۱۵ مدرسه در مناطق محروم توسط این بانک احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است. همچنین بیش از ۹ مدرسه نیز در مرحله احداث قرار گرفته است .

    بر این اساس ، در «استان هرمزگان ، مدرسه ۵ کلاسه بشاگرد» ، «استان کرمان ، مدرسه ۶ کلاسه منوجان» ، «خراسان جنوبی ، دبستان ۶ کلاسه در دهستان زیرکوه» ، «آذربایجان غربی ، مدرسه ۶ کلاسه چایپاره» ، « سیستان و بلوچستان ، مدرسه ۶ کلاسه میرجاوه زاهدان» ، «لرستان ، مدرسه شهرستان دلقان» ، «استان خراسان رضوی ، مدرسه شهرستان چناران» ، « استان بوشهر ، مدرسه ۶ کلاسه شهرستان تنگستان» ، « آذربایجان شرقی ، مدرسه ۵ کلاسه دهستان دیزمار مرکزی» ، « کهگیلویه و بویراحمد ، مدرسه ۳ کلاسه شهرستان گچساران» ، « سیستان و بلوچستان ، مدرسه ۳ کلاسه هامون» ، «استان کرمانشاه ، مدرسه ۶ کلاسه سرپل ذهاب» ، «استان چهارمحال و بختیاری ، مدرسه ۹ کلاسه لردگان» ، «استان ایلام ، مدرسه ۱۲ کلاسه در دهستان لومار» و «لرستان ، دبستان ۶ کلاسه در الیگودرز» طی سال های اخیر افتتاح شد .

    همچنین مدارس و مرکز فرهنگی ، در استان های کردستان ، فارس ، خوزستان ، تهران ، آذربایجان غربی ، خراسان شمالی ، مرکزی ، کرمان ، گلستان و سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد . به طور کلی ، احداث این مدارس می تواند گامی کوچک ، اما مهم در جهت حمایت از تحصیل کودکان و نوجوانان در نقاط دور افتاده کشور کند . از این رو ، بانک مسکن ، طی یک دهه گذشته این برنامه را در دستور کار خود قرار داده و در نظر دارد که در سال های پیش رو نیز این سیاست را در تمام نقاط محروم کشور توسعه دهد .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    نظرات کاربران