در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در پروژه مصلی تهران

    تکمیل پروژه مصلی تهران ، ۱۰۰ درصد وابسته به اعتبارات است . در حال حاضر ، توان مهندسی کشور نشان می‌دهد که پروژه مصلی تهران در مدت زمان یکسال تا یکسال و نیم در صورت تامین اعتبار ، قابل اجرا ، تکمیل و بهره برداری کامل است . زیرا این پروژه ، پیچیدگی فنی خاصی در حال حاضر ندارد و تمامی گره‌های آن از نظر طراحی ، محاسباتی ، و سایر جزئیات ، حل شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۸۰ درصدی مصلی تهران که ساخت آن برعهده سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی است خبر داد و گفت : با انجام مطالعات ارزش در خصوص پروژه مصلی ، پیش‌بینی می‌شود بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیاردتومان در اجرای این پروژه صرفه‌جویی شود .

    محمدجعفر علیزاده آخرین روند بازسازی مصلی تهران را که احداث آن برعهده سازمان مجری است ، اعلام کرد . کارگاه ساختمانی مصلی از روز دوم عید فعال بوده و هم‌اکنون نیز با میانگین ۵۰۰ نیرو عملیات احداث بخش‌های باقیمانده مصلی تهران فعال شده است . در حال حاضر پیشرفت فیزیکی مصلی تهران ۸۰ درصد است .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام اینکه امکان استفاده از مصلی تهران در تمامی ایام وجود دارد ، افزود : شرایط کرونا و ضرورت تمرکز بر روی مهار این بیماری همه گیر ، بسیاری از بودجه ها با به سمت مبارزه با این بیماری سوق داد و در عین حال سرعت کارها با کمی با کندی مواجه کرد .

    علیزاده یکی از مشکلات موجود بر سر راه تکمیل مصلی تهران را قطع بودجه برای این پروژه به دلیل حل مشکل کرونا عنوان کرد و توضیح داد : در ۶ ماه  دوم سال ۹۸ ، تخصیص بودجه برای ادامه کار مصلی تهران به دلیل شرایط کرونا قطع شد . این امیدواری وجود دارد که با مساعدت دولت و تخصیص حداقلی بودجه ، سازمان مجری بتواند این پروژه را در زمان کوتاهتری به پایان برساند .

    وی در خصوص زمان پیش‌بینی شده برای تکمیل پروژه مصلی ، اعلام کرد : تکمیل پروژه مصلی تهران ، ۱۰۰ درصد وابسته به اعتبارات است . در حال حاضر ، توان مهندسی کشور نشان می‌دهد که پروژه مصلی تهران در مدت زمان یکسال تا یکسال و نیم در صورت تامین اعتبار ، قابل اجرا ، تکمیل و بهره برداری کامل است . زیرا این پروژه ، پیچیدگی فنی خاصی در حال حاضر ندارد و تمامی گره‌های آن از نظر طراحی ، محاسباتی ، و سایر جزئیات ، حل شده است . هم اکنون نیاز است تا تجهیزات و مصالح تامین شود که اینکار بسیار هزینه‌بر است . چنانچه اعتبارات تامین شود در بهره‌برداری از فضا ، جهش خواهیم داشت .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی دولتی گفت : امسال حدود ۵۰ میلیاردتومان به مصلی تهران اختصاص یافته است و در عین حال با بودجه کمی که تصویب شده است اکیپ‌ها در حال فعالیت هستند و هم‌اکنون ، سه برابر بودجه مصوب ، کار پیش رفته است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در تکمیل مصلی تهران ، جبهه‌های مختلفی فعال شده است ، گفت : با استفاده از توانمندی شرکت‌های وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیاء و شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مستضعفان ، بیش از ۱۰۰۰ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده‌ایم . هم‌اکنون پروژه مصلی تهران در قسمت ایوان و بخش‌های وابسته به ایوان ، ایوان بزرگ مصلی که ترکیبی از گلدسته ، ایوان و گنبد است و نماد منحصر به فردی در تمامی پروژه‌های مذهبی ایران و جهان است ، فعال بوده و در حال انجام است . همزمان عملیات تکمیلی شبستان شرق ، شبستان غرب ، جبهه شمالی و طیف وسیعی از عملیات در پروژه مصلی تهران فعال شده است .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی توضیح داد : علاوه بر اعتبارات دولتی با توجه ویژه‌ای که مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی روی این مقوله داشتند به دنبال تامین منابع از محل دیگر هستیم . بدین معنا برای تکمیل پروژه مصلی در زمان نزدیک تر ، استفاده از ظرفیت‌های زمین و اوراق مدنظر قرار گرفته است تا بتوان در این پروژه ، شاهد جهش باشیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : بعد از عید تقریبا با بیش از ۵۰۰ نفر در مصلی در بُعد فنی ، اجرایی ، عملیاتی ، مشغول فعالیت هستیم و عملیات متوقف نشده است . انجام کار در مصلی از بازسازی موتورخانه که از سال‌ها قبل اجرا شده بود ، ارتقای ظرفیت موتورخانه برای پوشش شبستان شمالی و نمازجمعه که کار بسیار بزرگ و سنگینی است ، در حال پیگیری است . در این خصوص مطالعات ارزش انجام شده و حدس ما این است که با این اقدامات حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰ میلیاردتومان صرفه جویی در اجرای پروژه مصلی داشته باشیم . با مهندسی ارزش و استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی کشور در تلاش هستیم که سرمایه عظیمی که سال‌ها پیش انجام شده بود را بازسازی اساسی کنیم .

    وی در خصوص نگهداری از سازه های مصلی نیز اعلام کرد : ساخت و تحویل مصلی برعهده سازمان مجری است نگهداری برعهده خود مدیریت مصلی است .




    مطالب مرتبط

    سایت نهضت ملی مسکن سورک ۴۶۸ واحد و دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است . همچنین واحدهای مسکونی روستای عالیواک به تعداد ۲۰۰ واحد و دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است .

    |

    در ۳۳ ماهه دولت سیزدهم تعداد ۹ پروژه شامل ۵ پروژه بیمارستانی با مجموع ۹۷۱ تخت و زیربنای ۸۶ هزار و ۳۵۲ مترمربع و ۲ پروژه مسکونی با مساحت ۱۹ هزار و ۷۳۸ مترمربع و تعداد ۲ پروژه ورزشی با مساحت ۳۷ هزار و ۱۲۵ مترمربع تکمیل و تحویل شد که همگی این پروژه‌ها توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و ...

    |

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    نظرات کاربران