در حال بارگذاری ...
  • تحقق مصوبه اولین جلسه شورای مسکن آذربایجان‌غربی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تحقق مصوبه اولین جلسه شورای مسکن آذربایجان‌غربی خبر داد .

    سید محسن حمزه‌لو گفت : در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سال ٩٩ با تغییر کاربری اراضی مازاد خدماتی و مناسب برای تولید مسکن در طرح اقدام ملی مسکن اراضی با در نظر گرفتن سرانه‌های استاندارد شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در شهرهای ارومیه ، مهاباد و نقده موافقت شد .

    وی با تأکید بر این‌که بهره‌گیری از اراضی بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی در اولین جلسه شورای مسکن استان که هفته گذشته برگزار شد، مصوب شده بود ، تصریح کرد : سرعت‌دهی به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تأمین زیرساخت‌های لازم این طرح در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد .

    در این جلسه ، ۸ مورد تغییر کاربری در شهر ارومیه ، ۵ مورد در شهر مهاباد و ۲مورد نیز در شهر نقده مطرح و تصمیم گیری شد .

    علاوه بر این ، به منظور حل و فصل مسائل شهر مهاباد با حضور شهردار و نماینده شورای شهر ، تغییر کاربری اراضی شهری مطرح و تصمیم‌گیری شد . در همین راستا ، پاره‌ای از مسائل طرح تفصیلی مصوب شهر ارومیه نیز مطرح و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت و مقرر شد بررسی‌های کارشناسی جهت ارائه به کمیسیون ماده ۵ در روزهای آینده صورت گیرد .

    اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سال ٩٩ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ، مدیر کل راه شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    نظرات کاربران