در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۳۱.۶ درصدی هزینه اجاره‌بها در زمستان سال ۹۸

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرد : متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند ، در فصل زمستان ١٣٩٨ برابر با ٣١,٦ درصد است .

    مرکز آماری ایران ، گزارش شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری برای زمستان ۹۸ منتشر کرد .

    بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران ، در فصل زمستان ١٣٩٨ ، شاخص قیمت اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری ، به عدد ١٦٩,٣ رسید که نسبت به فصل قبل (١٦٢.٨) ، ٤.٠ درصد افزایش داشته است .

    در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان سمنان با ٧.٧ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ٠.٦ درصد افزایش است . درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره‌بها در فصل زمستان ١٣٩٨ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٢.٩ درصد است که نسبت به فصل پاییز ١٣٩٨ (٢١.٦ درصد) ، ١.٣ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد . بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با ٣٥.٧ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان‌غربی با ٩.٤ درصد افزایش است . به عبارتی هزینه اجاره بها برای خانوارهای استان لرستان به طور متوسط ١٢.٨ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان‌غربی ١٣.٥ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور رشد کرده است .

    نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها ، برابر ٢٣,٢ درصد است . اطلاع مذکور در استان لرستان (٣٤.٢ درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (١٠.١ درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد .

    متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان ١٣٩٨ برابر با ٣١,٦ درصد است .




    نظرات کاربران