در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح جامع تفصیلی شهر سماله در استان خوزستان

    طرح جامع تفصیلی شهر سماله با هدف دوستی و نزدیکی سکونت و طبیعت و با تاکید بر حفظ باغات بررسی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب طرح جامع تفصیلی شهر سماله خبر داد .

    سید نواب طباطبایی با اعلام این خبر اظهار داشت : طرح جامع تفصیلی شهر سماله پس از بررسی در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان و تشکیل یک کمیته ویژه با رویکرد تیپ ۱۲ در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید . این طرح با شرایط خاص و منحصر به فرد طبیعی و اکولوژیکی در کمیته‌ای ویژه بررسی و به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه و تصویب شده است .

    طباطبایی ادامه داد : طرح جامع تفصیلی شهر سماله با هدف دوستی و نزدیکی سکونت و طبیعت و با تاکید بر حفظ باغات بررسی شده است .

    معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه این شهر جمعیتی افزون بر ۲ هزار نفر دارد عنوان کرد : سماله با مساحتی حدودی ۱۰۰ هکتار است .

    طباطبایی ادامه داد : در تهیه و تدوین طرح جامع تفصیلی سماله تصمیم گیری بر اساس حفظ اراضی کشاورزی ، باغات و استفاده از پتانسیل رودخانه کارون در راستای جذب گردشگر بوده است .

    سماله شهری واقع در بخش عقیلی و مرکز این بخش از توابع شهرستان گتوند در استان خوزستان است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    تاکنون دو شهر اهواز و دزفول در استان دارای بسته تشویقی شهرسازانه شدند و انتظار داریم سایر شهرهای استان نیز مستندات خود را به دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تصویب و طی فرایندهای قانونی ارائه کنند .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

    |

    اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند .

    |

    نظرات کاربران