در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی کپرنشینان چابهار ظرف ۶ ماه آینده

    جنگلوک از مناطق کپرنشین واقع در پسکرانه اسکله هفت تیر شهر چابهار است که پنج هکتار مساحت و بالغ بر هزار و ۳۰۰ نفر ساکن دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان از ساماندهی کپرنشینان چابهار ظرف ۶ ماه آینده خبر داد .

    حمزه امیریان با اشاره به اینکه متاسفانه روز پنجشبنه در حدود ۳۰ کپر در منطقه جنگلوک چابهار طعمه حریق شد و در آتش سوخت ، گفت : آتش‌سوزی هم در اسکله و هم در کپرهای واقع در پسکرانه رخ داده است و علت سانحه نیز همچنان در دست بررسی قرار دارد . جنگلوک از مناطق کپرنشین واقع در پسکرانه اسکله هفت تیر شهر چابهار است که پنج هکتار مساحت و بالغ بر هزار و ۳۰۰ نفر ساکن دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رسیدگی به این افراد ، بلافاصله توسط نهادهای امدادی انجام و شرایط اسکان موقت برای آنان فراهم شد ، افزود : با توجه به اینکه این کپرها در سایت نظامی قرار دارند امکان ساماندهی درجا وجود ندارد ؛ اما شرکت بازآفرینی شهری ایران طرحی تهیه کرده است که بر مبنای آن ، ساخت مسکن برای این افراد و بخش بزرگی از کپرنشینان چابهار در پهنه‌ای ۲۰ هکتاری در منطقه مرادآباد چابهار ظرف مدت ۶ ماه آینده انجام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران