در حال بارگذاری ...
  • تداوم پس لرزه های زلزله ۵.۱ ریشتری تهران

    بعد از رخداد زلزله تهران با بزرگی ۵.۱ که منشا آن گسل مشا و دماوند بود، انتظار رخداد پس لرزه های متعدد می رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، از وقوع بیش از ۱۰۰ پس لرزه بعد از زلزله ۵.۱ در تهران خبر داد و گفت : وقوع پس لرزه ها ، انرژی نهفته درون زمین را به تدریج آزاد می کند و مانع رخداد ناگهانی آزادشدن انرژی زمین و تخریب بالا می شود .

    پس از زلزله ۵.۱ تهران در ۱۹ اردیبهشت ماه ، زلزله های خرد و متعددی در تهران به وقوع پیوست که برخی از آنها همچون زلزله ۳.۸ امروز ۲۱ اردیبهشت ، کاملا مشهود بود و نگرانی شهروندان را برانگیخت . کارشناسان حوزه زلزله شناسی معتقدند ، رخداد خردزلزله ها، پس لرزه های زلزله اصلی با بزرگی ۵.۱ است و جای نگرانی وجود ندارد . زیرا وقوع پس لرزه های متعدد و کم خطر، سبب آزادشدن تدریجی انرژی درونی نهفته در زمین می شود و مانع از رخداد زلزله ای بزرگ و مخرب خواهد شد.

    علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همین رابطه به پایگاه خبری وزارت راه‌ و شهرسازی ، گفت : بعد از رخداد زلزله تهران با بزرگی ۵.۱ که منشا آن گسل مشا و دماوند بود ، انتظار رخداد پس لرزه های متعدد می رود .

    به گفته رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، پدیده رخداد پس لرزه ها نه تنها نگران کننده نیست ، بلکه نمایانگر کاهش مخاطرات زلزله است . بدین معنا که اگر پس لرزه ها رخ ندهد ، گویای این مطلب است که دمای انرژی در زمین بالا می رود که می تواند سبب زلزله بزرگتر و یا پس لرزه بزرگتری باشد .

    بیت اللهی ادامه داد : بررسی پس لرزه ها نشان می دهد که حدود ۱۶ پس لرزه بزرگتر از ۲.۵ رخ داده است . با احتساب پس لرزه های کوچکتر از ۲.۵ تعداد پس لرزه های زلزله ۵.۱ تهران به بیش از ۱۰۰ پس لرزه رسیده است . انتظار می رود پس لرزه ها تا چندین روز ادامه یابد .




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

    |

    نظرات کاربران