در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تعریف مشوق‌های لازم برای جلب مشارکت بخش خصوصی در برنامه‌های بازآفرینی شهری

    با توجه به توافق‌نامه میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی هرگونه تعیین محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری باید در چارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی و با تائید معاونت مذکور صورت گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بر ضرورت تعریف مشوق‌های لازم برای جلب مشارکت بخش خصوصی به منظور حضور در برنامه‌های بازآفرینی تاکید کرد .

    در نشست مشترک بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، موضوع تفاهم‌نامه همکاری با تأکید بر بسته تشویقی و پروژه‌های ساخت و تولید مسکن مورد بررسی قرار گرفت .

    زهرا اسکندری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، در این نشست با مهم خواندن نقش شهرداری‌ها در حوزه بازآفرینی شهری ، گفت : با هدف بهره‌مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی ، مشوق‌های لازم برای جلب مشارکت و همکاری بخش خصوصی و انبوه‌سازان باید تعریف شود .

    او با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پتانسیل بالایی در امر نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری برخوردار است ، گفت : نحوه همکاری دو طرف بر مبنای تفاهم‌نامه باید بر اساس سه سطح سیاست‌‌گذاری ، برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی باشد .

    رضا مهدی‌زاده ، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در بخشی از این نشست با اشاره به تأمین مسکن به‌عنوان یکی از ضروریات حال حاضر کشور ، افزود : تأمین زمین ، به‌عنوان مسئله اصلی در زمینه ساخت و تولید مسکن در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری بسیار مهم است . در راستای تولید مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری باید دریافت عوارض و صدور پروانه ساخت برای سازندگان و انبوه‌سازان ، تسهیل شود .

    مهدی‌زاده در پایان سخنان خود خواستار واگذاری اراضی دستگاه‌های دولتی به برنامه ملی بازآفرینی شهری شد .

    بازبینی تفاهم‌نامه در پنج سطح (سیاست‌گذاری ، برنامه‌ریزی عملیاتی ، اقدامات اجرایی ، بودجه‌ریزی و نحوه اجرایی نمودن) ، تهیه و تدوین بسته‌های تشویقی محرک توسعه در راستای ایجاد محرک اقتصادی برای مسکن در دوران پساکرونا ، تشکیل کمیته مشترک متشکل از دفتر برنامه‌وبودجه شرکت و دفتر ستاد ملی بازآفرینی برای تعریف برنامه اقدام مشترک سال ۱۳۹۹ از جمله پیشنهاد‌های حاضران در این نشست بود که به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    همچنین با توجه به توافق‌نامه میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی هرگونه تعیین محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری باید در چارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی و با تائید معاونت مذکور صورت گیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی برای فعالیت در این حوزه به وجود آورده و در گام نخست سه موضوع اصلی معیشت، بهداشت و اشتغال در محلات کمتر برخوردار مورد توجه قرار گرفته است .

    |

    طبق آخرین اطلاعات اخذ شده از دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها (ادارات کل راه و شهرسازی) تاکنون ۲۸ استان شامل ۲۴۹ شهر و ۱۸۳۸ محله (۶۷۴ محله با گونه سکونتگاه غیررسمی ، ۸۹۱ محله با گونه بافت فرسوده و ۲۷۳ محله با گونه بافت تاریخی) اقدام به ارسال برنامه اقدام مشترک بازآفرینی ...

    |

    سازمان پیشگیری و مدیریت بحران باید پیشگیری لازم را با اولویت در بافت‌های ناکارآمد شهری مورد توجه جدی داشته‌ باشند . مجموع توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و منابع سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با منابع و پتانسیل‌های بالقوه ستادهای ملی ، استانی و شهرستانی شهری پایدار در قالب ...

    |

    تفاهم‌نامه نوسازی مردمی مسکن در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرهای قائم‌شهر به تعداد ۳۲۴۰ واحد ، ساری ۴۶۰۱ واحد ، آمل ۳۵۰۷ واحد ، بهشهر ۲۰۰۱ واحد ، بابلسر ۱۵۹۰ واحد ، نکا ۷۱۳ واحد، فریدون‌کنار ۳۱۱ واحد مبادله شد . سهمیه استان مازندران برای نوسازی بافت فرسوده در ...

    |

    نظرات کاربران