در حال بارگذاری ...
  • تقویت همکاری دولت و بخش خصوصی در تولید مسکن

    فعال کردن صندوق‌های زمین و ساختمان و تامین زمین موردنیاز تولید مسکن با اصلاح آیین‌نامه بر اساس مشکلاتی که سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی داشت ، در جریان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر و شهرسازی ، فروش اقساطی را یکی از جذابیت‌های طرح اقدام ملی مسکن برای سازندگان و متقاضیان برشمرد و گفت : امکان خرید و فروش سهام مسکن در بازار سرمایه وجود دارد .

    محمود محمودزاده ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن بر مشارکت دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت : بهره‌مندی و استفاده از بازار سرمایه بنا به نظر وزیر راه و شهرسازی و تاکید دولت در بخش مسکن در دستور کار قرار گرفته است و فعال می‌شود . در چندین مورد ، نظر اصلاحی روی قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن وجود داشت که در جلسات متعدد ، توافقاتی حاصل شد . با اصلاح قانون ساماندهی ، تحرکی در بخش مسکن ایجاد می‌شود ؛ بدین معنا ، علاوه بر مسئولیت در تامین مسکن ، تامین خدمات توسعه شهری نیز فعال خواهد شد .

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که برای فعال کردن بازار سرمایه در چندین مورد تفاهم حاصل شده است ، افزود : فعال کردن صندوق‌های زمین و ساختمان و تامین زمین موردنیاز تولید مسکن با اصلاح آیین‌نامه بر اساس مشکلاتی که سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی داشت ، در جریان است . با اصلاح قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن ، تحرکی در بخش تولید مسکن ایجاد می‌شود و می‌توان علاوه بر تامین مسکن ، تامین خدمات و توسعه شهری را نیز همزمان انجام داد و فعال کرد .

    وی یادآور شد : هم‌اکنون ۱۳ پروژه سازمان ملی زمین و مسکن ، تعدادی از پروژه‌های شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین شرکت بازآفرینی آماده یا در حال آماده شدن است که در تامین خدمات شهری آن، مشکلاتی وجود داشت که با اصلاح آیین‌نامه و تصویب آن در دولت مشکلات موجود، حل می‌شوند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم با سازمان بورس برای تامین سرمایه مستقیم بخش خصوصی در صندوق زمین و ساختمان خبر داد و گفت : چنانچه بخش خصوصی و فعالان صنعت ساخت و ساز بخشی از صندوق ها را اجاره کنند ، توان تامین اعتبار صندوق‌ها وجود دارد .

    محمودزاده موضوع مهم دیگر در بازار سرمایه را، تامین مصالح برشمرد و افزود : امکان خرید و فروش سهام‌ مسکن که تحت عنوان خرید متری مسکن شناخته می‌شد در بازار سرمایه وجود دارد .

    وی فروش اقساطی را بزرگترین جذابیت طرح اقدام ملی مسکن، برشمرد و توضیح داد : با توجه به استراتژی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مستمر مسکن و نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهش تولید ، امکان مشارکت بخش خصوصی در تولید و عرضه مسکن فراهم شده است . بخش خودمالکی از جمله تمهیدات برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تولید و عرضه آن است .




    مطالب مرتبط

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل کارگروه تعیین سقف اجاره بها در گلستان بر اساس مصوبه شورایعالی مسکن کشور خبر ...

    |

    نظرات کاربران