در حال بارگذاری ...
  • دریافت زمین از سازمان ملی زمین و مسکن برای احداث ۶۰ هزار واحد طرح اقدام ملی

    پروژه هایی که مربوط به اقدام ملی بر روی زمین هایی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد برای انجام پروژه‌ها تخصیص یافته حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دریافت زمین برای احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی از سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح اقدام ملی خبر داد و گفت : هم اکنون در مرحله لینک شدن سامانه بنیاد مسکن و سامانه tem.mrud.ir هستیم تا به این طریق متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شوند .

    جواد حق شناس در خصوص اقدامات بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : بنیاد مسکن تاکنون زمین برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی از سازمان ملی زمین و مسکن دریافت کرده است تا اقدامات ساخت  مسکن اقدام ملی را برای این زمین ها آغاز کند . از ۶۰ هزار مورد زمینی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد برای ساخت مسکن ملی واگذار شده تاکنون موقعیت ۳۷ هزار مورد سنجش شده و برای موردهای سنجش شده در حال تهیه طرح هستیم . در عین حال تولید مسکن برای ۱۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز و طراحی حدود ۶ هزار واحد به اتمام رسیده است .

    حق شناس اعلام کرد : هم اکنون در مرحله لینک شدن سامانه بنیاد مسکن و سامانه tem.mrud.ir هستیم تا به این طریق متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شوند .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد : پس از ثبت نام مرحله اول گزینش ها و پالایش مربوط به اصالت هویت افراد انجام شده است. برای مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی ثبت نام ها را به شکل پیامکی و اینترنتی انجام داده که منتظر هستیم تا لیست به بنیاد مسکن اعلام شود .

    به گفته حق شناس ، حدود ۳۰۰ شهر در مرحله اول پروژه های تعریف شده اقدام ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن ملی است . همچنین ، بنیاد مسکن شروع حدود ۳۰۰۰ واحد پروژه‌های اقدام ملی را در دست انجام دارد که شامل پروژه‌های بنیاد مسکن و زمین‌هایی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته است .

    وی ادامه داد : پروژه هایی که مستقیما از سوی بنیاد مسکن برای اقدام ملی در دست انجام است حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . پروژه هایی که مربوط به اقدام ملی بر روی زمین هایی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد برای انجام پروژه‌ها تخصیص یافته حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به قانون جهش تولید مسکن و به منظور اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود سازندگان برای تولید مسکن ضروری و از رویکردهای سازمان ملی زمین و مسکن است . به همین منظور تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    پست بودن مناطق جنوب استان و همترازی با سطح دریا ، ریسک وقوع سیل در این مناطق را با هر بارندگی به‌ شدت افزایش داده است و تعریف کدهای ارتفاعی متناسب با این شرایط را برای ساخت و سازهای روستایی ضروری ساخته‌ است . سال گذشته اعتبارات مناسب را در جهت بهسازی و ایمن سازی ۷۰ هوتک در جنوب ...

    |

    نظرات کاربران