در حال بارگذاری ...
  • هدف دولت ، تولید مسکن برای دهک‌های پایین

    در قالب طرح اقدام ملی مسکن به سمت خانه دار کردن افرادی می رویم که نیاز اصلی اشان مسکن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت راه کنترل قیمت مسکن را تولید عنوان کرد و جهت گیری دولت را تولید مسکن برای دهک‌های پایین برشمرد .

    علی ربیعی با اشاره به این که تولید ، راه کنترل قیمت مسکن است ، گفت : جهت گیری دولت در بخش مسکن ، ساخت خانه مخصوص دهک‌های پایین جامعه است . در نتیجه این جهت گیری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های حمایتی در تعامل با وزارت راه و شهرسازی قرار دارند و تفاهم نامه‌های دو طرفه با این سازمان ها منعقد شده است .

    ربیعی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت : این طرح به شکل فراگیر در دست اجراست و موجبات خانه دار شدن مردم را فراهم کرده است . در قالب طرح اقدام ملی مسکن به سمت خانه دار کردن افرادی می رویم که نیاز اصلی اشان مسکن است .

    سخنگوی دولت با بیان این که ساخت و تکمیل مسکن مهر را نیز در دستور کار قرار دادیم ، گفت : به همین منظور یک میلیون و  ۹۱۷ هزار مسکن مهر را  آماده و تحویل مالکان داده‌ایم . اکنون نیز ۱۱۸ هزار واحد دیگر آماده تحویل است .

    او با اشاره به راه اندازی سامانه املاک و اسکان گفت : خوشبختانه با فعال شدن این سامانه امکان اخذ مالیات از خانه های خالی فراهم شده است ، این امر عرضه واحدهای آماده برای فروش را تسریع می کند . وزارت راه و شهرسازی از کسانی که واحدهای آماده یا نیمه تمام دارند دعوت می کند تا واحدهایشان را در قالب طرح اقدام ملی مسکن عرضه کنند این امر هم منجر به افزایش عرضه مسکن شده و هم به مالکان زمین هایی در قالب قراردادهای واگذاری داده می شود تا مجددا برای ساخت مسکن اقدام کنند .

    او با اشاره به این که طی این سالها ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک مسکن به بخش های مختلف مسکن ارایه شده است از پرداخت ۵۸۱ هزار فقره وام به متقاضیان خبر داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از پاسخگویی به ابهامات ، سوالات و ...

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاستگذاری‌های آینده کشور باتوجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می کند .

    |

    مجموعه دولت تلاش کرده است تا در کنار ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی و بهبود راه‌های دسترسی ، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز در اولویت قرار بدهد . بنابراین فردا علاوه بر واحدهای مسکونی از یک مرکز درمانی ، مسجد و پارک نیز که توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی احداث شده است ...

    |

    برای صنعت شهرها در خوزستان ساخت ۱۰ هزار واحد پیش‌بینی شده است و در این راستا زمین مورد نیاز ساخت واحدهای فولاد اکسین و گروه ملی فولاد تامین شده است . زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن برای کارکنان پالایشگاه بید بلند بهبهان نیز در حال نهایی شدن است .

    |

    خروج مصالح ساختمانی از بورس کالا در راستای کاهش یا واقعی‌سازی قیمت ، اقدام درستی است و مجلس قطعاً از آن حمایت می‌کند .

    |

    نظرات کاربران