در حال بارگذاری ...
  • افتتاح نخستین واحدهای اقدام ملی مسکن طی تابستان سال جاری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دولت و وزارت راه و شهرسازی احداث یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور است ، گفت : از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر ، تنها ۶۳ هزار واحد باقیمانده است که تا پایان امسال به اتمام می‌رسد .

    محمود محمودزاده در خصوص تقویت عرضه مسکن و برنامه ها و سیاست های وزارت راه و شهرسازی ، گفت : در زمان آغاز به فعالیت آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده بود که امروز این رقم به ۶۳ هزار واحد رسیده است .

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر شهری که عملیات اجرای آنها آغاز شده بود، هم اکنون ۶۳ هزار واحد باقیمانده است . از زمان انتخاب محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی ، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر تحویل متقاضیان شد و ۱۲۰ هزار واحد نیز آماده تحویل است که تنها انشعابات و تاسیسات آنها باقیمانده است .

    ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده پرونده حقوقی دارند

    وی یادآور شد : از ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهری که برای تکمیل برنامه ریزی شده بود ۱۰۰ هزار واحد دارای پرونده های حقوقی هستند .

    محمودزاده با یادآوری اینکه ۶۳ هزار واحد باقیمانده به زودی تکمیل و تحویل متقاضیان می شود در خصوص دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای تقویت عرضه مسکن به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و توضیح داد : در دولت دوازدهم طرح اقدام ملی مسکن و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک های ۴ تا ۷ آغاز شد . همچنین ، ساخت ۲۰۰ هزار واحد برای دهک های یک تا ۳ نیز از دیگر برنامه هایی در دست اجراست .

    اولین افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن در تابستان ۹۹

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : در اجرای طرح اقدام ملی مسکن احداث ۶۷۰ واحد مسکونی برای کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های دیگر در برنامه قرار گرفته است.

    وی مجموع سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه راه و شهرسازی را در عرضه مسکن که اجرایی و عملیاتی نیز شده است یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی عنوان کرد و گفت : در تابستان امسال اولین افتتاح های اقدام ملی مسکن انجام می شود که تاثیر جدی بر رونق مسکن خواهد گذاشت .

    اخذ مالیات از خانه‌های خالی با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان

    محمودزاده همچنین یکی از اصول اصلی کنترل بازار مسکن را مالیات عنوان کرد و گفت : شناسایی واحدهای خالی مقدمه اخذ مالیات است . سال گذشته در بهمن ماه با تلاش وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان راه اندازی شد . با توجه به اینکه اطلاعات لازم برای بارگذاری در این سامانه باید از دستگاه های مختلف اخذ می شد ، هیات دولت مجوز دراختیار قرار دادن این اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان و برای استفاده سازمان امور مالیاتی صادر کرد .

    وی تصریح کرد : با مصوبه هیات دولت ، بخشی از بارگذاری اطلاعات در این سامانه انجام شده است و به زودی این برنامه اجرایی وعملیاتی خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون مسکن و ...

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران