در حال بارگذاری ...
  • رفع حاشیه‌نشینی در استان‌های خراسان رضوی ، خوزستان و سیستان تا پایان سال ۱۴۰۰

    یکی از مشکلات ما کوچک نگه داشتن حریم شهری بود که با مذاکرات انجام شده قرار بر این است که حریم شهرها افزایش یابد و ارائه تراکم در مناطق مناسب روان تر صورت بگیرد . همچنین با وزارت جهاد برای واگذاری اراضی وزارت راه و شهرسازی به توافق رسیدیم تا تولید در این اراضی آغاز شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از رفع حاشیه‌نشینی در برخی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی ، خوزستان و سیستان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد .

    محمد اسلامی در صحن علنی مجلس با تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی ، گفت : وزارت راه و شهرسازی متشکل از ۱۳ سازمان و شرکت است که به عنوان نقش حاکمیتی ، وظایف قانونی برعهده دارد که مدیران عامل این شرکت‌ها و سازمان‌ها در جلسه امروز مجلس حضور دارند .

    در روزهای اوج التهابات بازار مسکن هستیم

    اسلامی با تاکید بر اینکه بازارهای موازی باعث التهاب بازار مسکن می‌شوند و در روزهای اوج التهابات بازار مسکن هستیم ، گفت : تغییرات نرخ ارز و التهابات بازار موازی ، مسکن را دچار مشکل کرده است اما برای حل این مشکل ، سیاست افزایش عرضه را داریم . در سال‌های ۹۸ و ۹۹ نهضت خانه‌سازی را احیا کردیم و با جریان‌سازی تولید و عرضه مسکن ملی ، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فرصت ثبت‌نام برای خرید این واحدها را داشتند که براساس پالایش انجام شده ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط مشخص شدند که تحویل و آغاز ساخت این واحدها از ماه‌های آینده انجام می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند صدور پروانه به یک جریان با ثبات تبدیل شده و تاکنون برای ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی پروانه صادر شده است ، گفت : با توجه به نرخ ازدواج ثبت شده سیاست ما تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکن در سال است .

    اسلامی از توسعه حریم‌های شهری خبر داد و گفت : یکی از مشکلات ما کوچک نگه داشتن حریم شهری بود که با مذاکرات انجام شده قرار بر این است که حریم شهرها افزایش یابد و ارائه تراکم در مناطق مناسب روان تر صورت بگیرد . همچنین با وزارت جهاد برای واگذاری اراضی وزارت راه و شهرسازی به توافق رسیدیم تا تولید در این اراضی آغاز شود .

    وی ادامه داد : در بهمن ماه سال گذشته سامانه جامع املاک و اسکان رونمایی شد و این سامانه را برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی تحویل دادیم و امروز سازمان امور مالیاتی می‌تواند خانه‌های خالی برای اخذ مالیات را شناسایی کند . همچنین اعلام کردیم افرادی که صاحب واحدهای نیمه‌کاره هستند یا اراضی در اختیار دارند می‌توانند وارد طرح مسکن ملی شوند .

    اسلامی با بیان اینکه ۶۳ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که تا آبان ماه تمام این واحدها را تحویل می‌دهیم ، گفت : باقی مانده مسکن مهر دارای مشکلات حقوقی هستند و پس از رفع مشکلات حقوقی آنها می‌توانیم نسبت به ساخت و تحویل اقدام کنیم .

    وی همچنین از رفع حاشیه‌نشینی در برخی از استانها از جمله خراسان رضوی ، خوزستان و سیستان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت : تا مدت مذکور تمام نقاط شهری این مناطق که دارای کپر و یا آلونک هستند از این وضعیت خارج می‌شوند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز طرح حمایتی مسکن در هر نوع ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

    |

    نظرات کاربران