در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۵۲۲۵ واحد مسکونی در چابهار با مشارکت سازمان بسیج سازندگی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر رفع موانع و مشکلات انجام پروژه‌های بازآفرینی در استان سیستان‌و‌بلوچستان تأکید کرد و گفت : چابهار به‌زودی الگوی بازآفرینی کشور می‌شود .

    مهدی عبوری در بخشی از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در نشست با استاندار این استان ، گفت : پروژه‌های متعددی در بافت‌های ناکارآمد شهری این استان تعریف شده است و باید موانع و مشکلات بر سر راه انجام پروژه‌های بازآفرینی در استان برداشته شود .

    او با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود بیشترین حاشیه‌نشینی کشور در شهر چابهار شناسایی شده است ، این منطقه را دغدغه همه مسئولان نظام خواند و افزود : مقام معظم رهبری نیز در جلسه با سران قوا ، حاشیه‌نشینی را یکی از سه اولویت اصلی کشور برشمردند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حل مشکلات حاشینه‌‌‌نشینی چابهار همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی بوده است ، عنوان کرد : وظیفه پاک‌سازی حاشیه‌نشینی این شهر از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی به شرکت بازآفرینی شهری ایران محول شده است .

    او با اشاره به اینکه ، چابهار به‌عنوان پایلوت بازآفرینی در کشور انتخاب شده است ، گفت : این شهر به زودی الگوی بازآفرینی کشور شناخته خواهد شد و در آینده نزدیک ساخت پنج هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی با مشارکت سازمان بسیج سازندگی در محله مرادآباد چابهار آغاز خواهد شد .

    رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در رابطه با بازآفرینی شهر زابل نیز گفت : پنج محله در شهر زابل با وسعت ۵۰۰ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در دستور کار بازآفرینی شهری قرار گرفته است ؛ خوشبختانه تخصیص اعتبار دو محله آن به‌طور صدرصد انجام شده و مابقی در مراحل پایانی قرار دارند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست از همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص تسریع انجام پروژه‌های بازآفرینی شهر زاهدان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی در شهرهای هدف استان سیستان و بلوچستان با جدیت بیشتر تاکید کرد .

    حل  مشکلات حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان به امنیت کشور کمک خواهد کرد

    احمدعلی موهبتی ، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر و نزولات آسمانی ، امید به زندگی در بین ساکنان استان را افزایش داده است ، گفت : با انجام پروژه‌های بازآفرینی و ارتقاء کیفیت زندگی در بین ساکنان بافت‌های ناکارآمد ، امید به این مناطق باز خواهد گشت .

    او با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی به خوبی با مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان آگاه هستند ، تصریح کرد : حل  مشکلات حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان به امنیت کشور کمک خواهد کرد . تفکر جدید آقای عبوری برای ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه نشینی از  تخصیص اعتبارات مهم تر است .

    جنس حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان متفاوت از دیگر مناطق است

    محمد سرگزی ، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از این نشست با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه بازآفرینی شهری در استان سیستان و بلوچستان گفت: جنس حاشیه‌نشینی و محرومیت در این استان نسبت به سایر استان های دیگر کشور متفاوت و فقر در آن دارای فاصله بسیار زیادی است .

    او حل معضل حاشیه‌نشینی در استان سیستان و بلوچستان را نیازمند عزمی ملی خواند و اظهار امیدواری کرد ، حضور عبوری در استان منشاء تحولات خوبی در رابطه با ساماندهی مناطق حاشیه‌‌نشینی شود .

    گفتنی است ، پیش از این نشست مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهر سازی به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان و محمد سرگزی نماینده مردم  شریف زابل در مجلس شورای اسلامی از محله های حسین آباد ، اسلام آباد ، هیرمند شمالی ، معصوم آباد و منطقه پشت باسکول ( رسالت ) در حاشیه شهر زابل بازدید نمود و ضمن ملاقات و گفتگو با ساکنین این مناطق از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت بیستمین سالگرد زلزله بم در رویداد تقدیر از اقدامات بازآفرینی شهری در شهرستان بم ،‌ ...

    |

    نظرات کاربران