در حال بارگذاری ...
  • تابستان ۹۹ زمان اخذ مالیات از خانه های خالی

    با صدور برگه های مالیاتی و تدابیری که اندیشیده شده ، صاحبان مالکان خانه های خالی چاره ای ندارند به جز آنکه خانه های خالی خود را بفروشند یا اجاره دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تابستان ۹۹ زمان اخذ مالیات از خانه های خالی است از تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادر برای عرضه مسکن ، خبر داد .

    محمد اسلامی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای ساماندهی بازار مسکن ، گفت :‌ اخذ مالیات از خانه‌های خالی چند سالی مورد بحث بود و در این زمینه بر اساس قانون اعلام می‌شد که وزارت راه و شهرسازی پایگاه‌های اطلاعاتی واحدهای مسکونی مردم را ندارند . به همین دلیل نیز در این خصوص ، اقدام به راه اندازی سامانه املاک و اسکان شد که این سامانه در بهمن سال ۹۸ رونمایی شد .

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اطلاعات موردنیاز سامانه املاک و اسکان باید توسط دستگاه های مختلف تکمیل شود تا اخذ مالیات از خانه های خالی عملیاتی و اجرایی شود ، افزود : هم اکنون سامانه املاک و اسکان در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و با تکمیل اطلاعات در این سامانه برگه های مالیات صادر خواهد شد .

    عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد : با صدور برگه های مالیاتی و تدابیری که اندیشیده شده ، صاحبان مالکان خانه های خالی چاره ای ندارند به جز آنکه خانه های خالی خود را بفروشند یا اجاره دهند .

    اسلامی در خصوص زمان اجرایی شدن اخذ مالیات از خانه های خالی ، تصریح کرد : دریافت مالیات از خانه‌های خالی از تاریخی که قانون تصویب کرده قابل وصول است و پیش بینی می شود که از تابستان برگه‌های مالیات برای مالکان خانه های خالی ، صادر شود .

    وی از تعامل با بورس برای عرضه مسکن خبر داد و افزود :‌ بحث مسکن بسیار سخت است ، نوع زمین ، نوع کلاس ساخت و ... متفاوت است ،‌ بر این اساس با کلاس‌بندی مسکن در بورس عرصه می‌شود . مردم می‌توانند سهام را به مسکن تبدیل و خرید و فروش را انجام دهند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از پاسخگویی به ابهامات ، سوالات و ...

    |

    شناسایی و مشخص شدن خانه‌های خالی شهر اندیشه در حال پیگیری است و توافق با سازمان امور مالیاتی شکل گرفته و اخذ مالیات از خانه‌های خالی در برنامه است . واحدهای خالی باید به چرخه تولید وارد شوند . 

    |

    بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد خالی در شهر جدید پردیس شناسایی و به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شد . همچنین به‌تازگی نیز یک‌هزار و ۵۰۰ واحد خالی جدید شناسایی شد که به‌زودی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاستگذاری‌های آینده کشور باتوجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می کند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس جمهور در جلسه شورای‌عالی مسکن ضمن دستور برای اجرای طرح‌های شهرک‌های ساحلی در چهار استان کشور ، وزارت اقتصاد و ...

    |

    نظرات کاربران