در حال بارگذاری ...
  • تبدیل شهرهای جدید به بستری با شرایط زندگی بهتر نسبت‌‌ به شهرهای شلوغ

    ما باید به این نکته توجه کنیم که شهر یک موجود اجتماعی پویا محسوب شده و باید بتواند در روند توسعه‌اش ، کیفیتی از زندگی اجتماعی را برای شهروندان خود شکل دهد تا آن‌ها قادر به تعامل برای فرهنگ‌سازی باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید مسئولیت اجتماعی شرکتی را یکی از دستورکارهای مهم این دفتر در سطح شهرهای جدید اعلام کرد و افزود : این دستور کار نگاه کیفی‌تری را نسبت به عملکرد شرکت‌ها در بر دارد .

    عبدالوهاب شُهلی‌بُر از تلاش این دفتر برای تبدیل شهرهای جدید به بستری با شرایط زندگی بهتر نسبت‌‌ به شهرهای شلوغ ، خبر داد و گفت : بدون شک برای رسیدن به این مهم باید از ابتدای فرآیند احداث و توسعه شهرها علاوه بر توجه به بعد فیزیکی و کالبدی به‌‌‌طور همزمان به جنبه اجتماعی آن نیز توجه کرده و شرح خدمات و طرح‌ها و برنامه‌ها را به گونه‌ای تهیه و تدوین کنیم تا ما را به این سمت سوق دهند .

    او افزود : ما باید به این نکته توجه کنیم که شهر یک موجود اجتماعی پویا محسوب شده و باید بتواند در روند توسعه‌اش ، کیفیتی از زندگی اجتماعی را برای شهروندان خود شکل دهد تا آن‌ها قادر به تعامل برای فرهنگ‌سازی باشند . در حقیقت شهرها فراتر از مجموعه‌ای از خیابان‌ها و مجتمع‌های مسکونی هستند و برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در تحقق این امر بسیار تأثیرگذار باشد .

    مسئولیت اجتماعی شرکتی از دستورکارهای مهم شهرهای جدید

    سرپرست دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید، مسئولیت اجتماعی شرکتی را یکی از دستورکارهای مهم این دفتر در سطح شهرهای جدید اعلام کرد و افزود : این دستورکار نگاه کیفی‌‌‌تری را نسبت‌به عملکرد شرکت‌ها در بر دارد ؛ به گونه‌ای که تمامی بخش‌ها اعم از دولتی و خصوصی را موظف می‌کند علاوه بر تمرکز روی توسعه اقتصادی و افزایش سود و سرمایه ، نسبت‌به مداخلات شهری خود نیز نگاه مسئولانه‌تری داشته باشند .

    به گفته او ، مسئولیت اجتماعی شرکتی با تمرکز بر چهار حوزه ، محیط زیست ، جامعه ، مشتریان و کارکنان تلاش می‌کند ، اقدامات اجرایی شرکت‌ها را ضمن حفظ و توسعه فضاهای سبز و جلوگیری از تخریب و آسیب به آن ، براساس احترام به فرهنگ و ارزش‌های شهروندان ، ایجاد هم‌افزایی و همبستگی اجتماعی ، جلوگیری از ضرر و زیان‌دهی مشتریان و پیمانکاران و همچنین شایسته‌سالاری و ایجاد فضای کار استاندارد برای کارکنان تنظیم و به مرحله اجرا برساند .

    خدمات‌رسانی اجتماعی در بحران کرونا

    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا بیان کرد : شهروندان شهرهای جدید نیز همانند سایر مردم در این شرایط دچار بحران و نگرانی شدند ؛ دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت با توجه به ضوابط چهارگانه مسئولیت اجتماعی شرکتی و ابلاغ مدیرعامل این شرکت ، برنامه‌ای را از ردیف کمک‌های اجتماعی شرکت عمران در خصوص مدیریت بحران کرونا تعریف و به شهرها ابلاغ کرد .

    شهلی‌بر ادامه داد : این برنامه نیز در چهار بخش شرکت و کارکنان ، شهروندان و فضای شهری ، پیمانکاران و محیط‌‌‌های کارگاهی و همچنین برگزاری برنامه‌های خلاقانه ، تدوین و در نهایت به انجام اموری اعم از ضدعفونی کردن فضاهای ساختمان‌های اداری ، سرویس بهداشتی و آبدارخانه ، ارائه بسته‌های بهداشتی به کارکنان ، طرح موضوع دورکاری برای همکارانی که در معرض خطر بودند ، استقرار پزشک و تب‌سنجی در ورودی شرکت‌ها ، ضدعفونی فضاهای شهری و ماشین‌های ورودی به شهر ، آموزش شهروندان از طریق نصب بنر و بروشورهای آموزشی ، گندزدایی معابر و محلات ، تعریف سیستم غیرحضوری برای پیگیری امور جاری شهروندان و ارباب رجوع ، تهیه بسته‌‌‌های بهداشتی و توزیع بین مردم ، آگاه‌سازی و نظارت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های کارگاهی ، برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای پیمانکاران و توزیع بسته‌‌‌های بهداشتی بین کارگران با نظارت شرکت عمران منجر شد که طی یک گزارش کامل به وزیر محترم راه و شهرسازی نیز ارائه گردید .

    او در پایان اجرای برنامه های خلاقانه برای شهروندان در زمان قرنطینه را یکی دیگر از اقدامات این دفتر در سطح شهرهای جدید در زمان شیوع بیماری مذکور اعلام کرد و افزود : این اقدام در راستای افزایش سلامت و نشاط اجتماعی انجام شد که هر شهر متناسب به مسائل خود، برنامه‌ای را طراحی و باعث کیفیت‌بخشی به اوقات فراغت شهروندان شد .




    مطالب مرتبط

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ ...

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در ۳۳ ماه دولت سیزدهم شامل تکمیل ۶۴۹ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید با ۱۳.۹ همت ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    نظرات کاربران