در حال بارگذاری ...
  • افزایش سقف تسهیلات بافت های فرسوده در استان مرکزی

    وزارت راه و شهرسازی در راستای نوسازی بافت های فرسوه و به منظور جابجایی و تسریع در روند نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری در نظر دارد در برنامه های جاری به ازای هر واحد در شهر اراک و سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با نرخ بهره ۴ درصد و بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه به متقاضیان پرداخت کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تسهیلات بافت فرسوده برای سازندگان حرفه ای ، توسعه گران و افراد دارای پروانه اشتغال انبوه سازی در صورت استفاده از تکنولوژی جدید ، فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی ، در شهر اراک ۲۲۰ و سایر شهرهای استان ۱۸۰ میلیون تومان می باشد .

    مرزبان با بیان این مطلب افزود : موضوع حل حاشیه نشینی شهری همواره مورد تاکید مقام عالی وزارت راه وشهر سازی بوده است . لذا اعطای تسهیلات مشارکت مدنی در بافت فرسوده ونا کارآمد شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی جهت احداث واحدهای مسکونی انفرادی و ساخت مجتمع مسکونی و همچنین سازندگان حرفه ای ، با منابع بدون سپرده براساس ضوابط  ومقررات امکان پذیر است .

    مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات بافت فرسوده درسال ۱۳۹۹ بیان داشت : تسهیلات بافت فرسوده برای سازندگان حرفه ای ، توسعه گران و افراد دارای پروانه اشتغال انبوه سازی در صورت استفاده از تکنولوژی جدید ، فناوری نوین وکاهش مصرف انرژی ، در شهر اراک ۲۲۰ و سایر شهرهای استان ۱۸۰ میلیون تومان است .

    وی افزود : این تسهیلات برای سازندگان شخصی در شهر اراک ۸۰ میلیون و سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان است . در سال گذشته تعداد ۳۲۸ واحد دراستان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۱۳۱.۲۰۰ میلیارد ریال در بافت های فرسوده از این تسهیلات استفاده شده است ضمن اینکه نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم برای متقاضیان در بافت های فرسوده به ۶ درصد کاهش پیدا کرده است .

    مرزبان خاطرنشان کرد : وزارت راه و شهرسازی در راستای نوسازی بافت های فرسوه و به منظور جابجایی و تسریع در روند نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری در نظر دارد در برنامه های جاری به ازای هر واحد در شهر اراک و سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با نرخ بهره ۴ درصد و بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه به متقاضیان پرداخت کند .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    از تعداد افراد واجد شرایط شناخته شده تاکنون ۹۱۳ هزار و ۳۶۴ متقاضی حائز شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۳۹۲ هزار و ۳۰۳ متقاضی انعقاد قرارداد کرده‌اند .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    نظرات کاربران