در حال بارگذاری ...
  • بکارگیری سیاست حمایتی در حوزه ساخت و ساز و اجاره بها از برنامه های دولت برای ساماندهی بازار مسکن

    اجاره بها در سبد هزینه خانوارها بسیار تعیین کننده است و دولت تصمیم دارد به منظور حمایت از اقشار ضعیف و متوسط جامعه تصمیماتی را برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره با هدف کاهش فشار بر مستأجرین اتخاذ کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه ساماندهی بازار مسکن به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه بر ضرورت ساماندهی این بازار تاکید شد .

    اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید بر ضرورت ساماندهی بازار مسکن ، تصریح کرد : برنامه دولت برای ساماندهی بازار مسکن بکارگیری سیاست های حمایتی در حوزه ساخت و ساز مسکن و اجاره بها است .

    جهانگیری با اشاره به روند افزایشی اجاره مسکن که فشارهای اقتصادی را بر مردم افزایش داده است ، گفت : اجاره بها در سبد هزینه خانوارها بسیار تعیین کننده است و دولت تصمیم دارد به منظور حمایت از اقشار ضعیف و متوسط جامعه تصمیماتی را برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره با هدف کاهش فشار بر مستأجرین اتخاذ کند .

    در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی ، سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت ، رییس کل بانک مرکزی ، شهردار تهران ، رییس سازمان امور مالیاتی ، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور نیز حضور داشتند ، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از مقایسه روند رشد تجمعی قیمت مسکن و اجاره بها با نرخ تورم عمومی ارائه کرد و به تشریح اقدامات برخی کشورها جهت حمایت از مستأجران در زمان شیوع کرونا پرداخت .

    در این نشست همچنین اعضای جلسه ضمن بررسی تحولات بازار مسکن ، پیشنهاداتی را با توجه به شرایط کرونا و تحریم برای ساماندهی و ایجاد ثبات در بازار مسکن و نرخ اجاره بها ارائه کردند که برخی مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان امور مالیاتی ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، بانک مرکزی و سایر دستگاه های ذیربط ، در اسرع وقت نسبت به تدوین مصوبات این جلسه برای حمایت از مستأجرین به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه اقدام و به جلسه آینده ارائه کنند تا نهایی و ابلاغ شود .




    مطالب مرتبط

    بر این اساس دوره بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده و بدون نیاز به رعایت الگوی مصرف و مقررات مربوط به سن بناست .

    |

    نظرات کاربران