در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ آیین‌نامه اجرایی فروش اراضی دولتی برای تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن

    شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلفند در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکونی مهر در هر مجتمع و یا بلوک مسکونی به‌صورت جمعی یا انفرادی ، نسبت‌به واگذاری قطعی عرصه زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله متعلق به خود به قیمت کارشناسی روز ، به‌ صورت نقد و یا نقد و اقساط اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی بخشی از قانون بودجه امسال در خصوص مجوز وزارت راه و شهرسازی برای فروش اراضی دولتی و اختصاص منابع آن به آماده‌سازی اراضی طرح ملی مسکن را به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد .

    اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، آئین‌نامه اجرایی بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور ، موضوع اقدامات مربوط به آماده‌سازی ، محوطه‌سازی ، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر ، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و طرح اقدام ملی تأمین مسکن را ابلاغ کرد .

    بر اساس آئین‌نامه یاد شده ، وزارت راه و شهرسازی (شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی و یا تهاتر ، اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده ، مشروط به حفظ کاربری و با ساز و کار گردش خزانه برای عملیات آماده‌سازی ، محوطه‌سازی ، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر ، طرح‌های بازآفرینی‌شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین طرح اقدام ملی تأمین مسکن صرف کند .

    همچنین ، وزارت راه مکلف است ۳۵ درصد از منابع حاصل از اجرای این موضوع را برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی آب ، برق و فاضلاب مسکن مهر باقی‌مانده که نیازمند تأمین خدمات هستند و طرح اقدام ملی مسکن به وزارت نیرو اختصاص و متناسب با کارکرد به شرکت‌های ذی‌ربط وزرات نیرو پرداخت کند .

    افزون بر این ، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلفند در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکونی مهر در هر مجتمع و یا بلوک مسکونی به‌صورت جمعی یا انفرادی ، نسبت‌به واگذاری قطعی عرصه زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله متعلق به خود به قیمت کارشناسی روز ، به‌ صورت نقد و یا نقد و اقساط اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    زمانی که از پیمانکاران بدعهد پروژه‌های واحدهای مسکونی را گرفتیم ، متقاضیان گمان می‌کردند که پروژه بر زمین خواهد ماند اما از پیمانکاران خوش‌نام داخلی برای ادامه دادن روند پروژه دعوت کردیم و کار با آنها پیش رفت .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۵ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در دولت سیزدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل شد .

    |

    برای ۳۰ هزار واحد مساکن مهر باقیمانده در شهرهای جدید نیز هدف‌گذاری کرده‌ایم ۲۴ هزار واحد را تا قبل از تیرماه ۱۴۰۳ تکمیل و تحویل دهیم .

    |

    نظرات کاربران