در حال بارگذاری ...
  • اعلام جزئیات بسته‌های حمایتی مستاجران طی روزهای آینده

    برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های ۱ و ۲ با همکاری نهادهای حمایتی در دست اجرا است و دهک‌های ۳ تا ۷ هم با سه نوع واگذاری حمایت می‌شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : به دنبال ساماندهی بازار اجاره هستیم و دو بسته سیاستی و حمایتی را تعریف کرده‌ایم که فردا در جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح خواهد شد .

    محمد اسلامی در حاشیه امضای تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران در راستای طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : تمام تلاش ما بر این است که همه موانع را از مسیر تولید مسکن برداریم ؛ تسهیلات کافی به این حوزه اختصاص دهیم و خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از موانع برطرف شده است .

    وی با بیان اینکه انبوه‌سازان با آمادگی کامل برای تولید مسکن وارد پروژه‌ها می‌شوند ، گفت : اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان تهران ، ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن را آغاز کرده است که متقاضیان این واحدها مراحل ثبت‌نام و غربالگری را پشت‌سر گذاشته‌اند و تمام فرایند و حتی اخذ تسهیلات به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است . با اقدام جهادی و استفاده حداکثری از تکنولوژی صنعتی‌سازی باید وارد تولید مسکن شویم تا فاصله عرضه و تقاضا کاهش یابد .

    اسلامی با اشاره به عملیاتی شدن طرح کارت مصالح ساختمانی گفت : کارت مصالح ساختمانی با دو الگو عملیاتی شده است؛ الگوی اول آن بازار تهاتری است و الگوی دوم هم به تعامل بین بنیاد مسکن و بانک مسکن برمی‌گردد و بنیاد مسکن پروژه‌های متعهدشده را با استفاده از این الگو در دست اجرا دارد و از طرح کارت مصالح ساختمانی استفاده می‌کند .

    وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از مستاجران بیان داشت : در این مقطع به دنبال ساماندهی بازار اجاره هستیم و دو بسته سیاستی و حمایتی را تعریف کرده‌ایم . این بسته‌ها روز سه‌شنبه سوم تیر در جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح خواهد شد و به‌زودی درباره جزئیات این بسته‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توجه به قدرت خرید مردم بازار به سمت افزایش تقاضا برای متراژهای کمتر از ۸۵ متر سوق پیدا کرده است ، گفت : با توجه به اینکه استطاعت خرید مردم متفاوت شده در حال حاضر بیشترین تقاضای خرید مسکن برای واحدهای زیر ۸۵ متر است .

    اسلامی با بیان اینکه برای هفت دهک کشور برنامه تامین مسکن داریم ، اظهار داشت : برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های ۱ و ۲ با همکاری نهادهای حمایتی در دست اجرا است و دهک‌های ۳ تا ۷ هم با سه نوع واگذاری حمایت می‌شوند .

    وی افزود : اولین نوع واگذاری ارائه زمین‌های ۹۹ ساله است که قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد . همچنین نوع دوم بحث مسکن مشارکتی و سومین برنامه دولت برای این دهک‌ها اجرای دستورالعمل شهرک‌سازی است که تسهیلات متفاوتی به این پروژه اختصاص داده‌ایم . زمین‌های مرغوبی برای احداث شهرک‌ها در اختیار داریم و در حال حاضر ۲۰ پروژه شهرک‌سازی را می‌توانیم اجرا کنیم . تسهیلات قابل توجهی هم به سازندگان اختصاص می‌یابد به طوری که برای ۲۰ درصد آورده خود می‌توانند تسهیلات ۸۰ درصدی دریافت کنند .

    وی با اشاره به افزایش تعاملات تجاری با کشورهای همسایه پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی بیان داشت: به تدریج روابط تجاری از سر گرفته می‌شود و بسیاری از مرزها هم به حالت عادی برگشته است.

    وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال افزایش قیمت مسکن ملی پس از تورم اخیر گفت : مسکن ملی هنوز قیمت‌گذاری نشده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای ۲۶۵۴ واحد مسکن حمایتی در شهرهای دماوند ، ملارد ، رباط کریم و اسلامشهر خبر داد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از الحاق ۷۴۹ هکتار از اراضی دولتی به بافت روستایی هفت شهر استان خبر داد .

    |

    متقاضیان می‌بایست از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند .

    |

    موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران ، دماوند ، پردیس ، رباط‌کریم ، ملارد و اسلام‌شهر بوده است .

    |

             

    |

    نظرات کاربران