در حال بارگذاری ...
  • بسته حمایتی تولید مسکن شامل مستاجران هم می‌شود

    تنظیم‌گری مقررات برای این است که به جامعه آرامش بدهد تا مالک و مستاجر بتوانند در یک شرایط آرامش به هم به تفاهم برسند . همچنین اگر مالک بخواهد از یک سقف تعیین شده اجاره بیشتری بگیرد ، دادگاه حکم به تخلیه نمی دهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : از امروز تمام معاملات باید در سامانه املاک و مستغلات ثبت شود و کد رهگیری دریافت کنند . یک تبصره هم برای مواردی که خارج از بنگاه ثبت می‌شود در نظر گرفته شده تا آن ها نیز کد رهگیری دریافت کنند .

    وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ شرایط اجاره بهای مسکن گفت : ستاد ملی مبارزه با کرونا در اردیبهشت ماه مصوبه ای داشت که اساس آن به دلیل شیوع کرونا اجاره‌های سال گذشته به مدت دو ماه با شرایط قبلی تمدید شود . امروز این ستاد مصوبه دیگری ابلاغ کرد که بر اساس آن قراردادها تا سه ماه بعد از پایان شرایط کرونا که وزارت راه آن را اعلام خواهد کرد ، تمدید شود . بر این اساس در شهر تهران حداکثر افزایش اجاره‌بها  ۲۵ درصد ، در کلانشهرها ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد خواهد بود .

    اسلامی با اشاره به این که در این مصوبه چند تبصره وجود دارد ، گفت : اولین تبصره این است که چنانچه مستاجری تکالیف خودش را انجام ندهد و دادگاه حکمی را صادر کرده باشد ، مستاجر موظف است ظرف ۲ ماه واحد را تخلیه کند . علاوه بر این چنانچه مالکی به شکل رسمی ملک‌اش را در این مدت فروخته باشد ، مستاجر موظف است ظرف دو ماه نسبت به تخلیه ملک اقدام کند .

    اسلامی افزود : نکته سوم این است که تمام معاملات باید در سامانه املاک و مستغلات ثبت شود و کد رهگیری دریافت کند . یک تبصره هم برای مواردی که خارج از بنگاه ثبت می‌شود در نظر گرفته شده تا آن‌ها نیز کد رهگیری دریافت کنند بنابراین از امروز تمام معاملات املاک و مستغلات باید ثبت رسمی شوند و کد رهگیری دریافت کنند .

    او درباره بسته حمایتی نیز گفت : این بسته حمایتی در مراحل بعدی در ستاد ملی کرونا تصویب خواهد شد . این بسته شامل رونق تولید و عرضه مسکن است که حمایت و پشتیبانی از مستاجران نیز در آن دیده شده است .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : مصوبه ستاد ملی کرونا برای همه لازم الااجراست . اکنون شرایط خاصی در کشور حکمفرماست و متاسفانه قیمت هایی که اکنون در حوزه مسکن و اجاره مطرح و در برخی سایت‌ها نیز درج شده ، التهاب آفرین بوده است . تنظیم‌گری مقررات برای این است که به جامعه آرامش بدهد تا مالک و مستاجر بتوانند در یک شرایط آرامش به هم به تفاهم برسند . همچنین اگر مالک بخواهد از یک سقف تعیین شده اجاره بیشتری بگیرد ، دادگاه حکم به تخلیه نمی دهد .

    مسکن ۲۵ متری را تایید نمی کنم

    وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا از ساخت خانه‌های ۲۵ متری حمایت می کنید ، تصریح کرد : در وزارت راه و شهرسازی چنین طرحی وجود ندارد و طبق الگوی جامع مسکن کمترین متراژ مسکن ۷۵ متر است و اصلا این مورد را تایید نمی کنم .

    وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اجاره پشت بام‌ها به کارگران گفت : بعید می دانم چنین چیزی وجود داشته باشد و از این دست اخبار ضد انقلابی در فضای مجازی زیاد است ، همچنین اسکان دو خانوار در یک مسکن نیز به هیچ عنوان صحت ندارد .




    مطالب مرتبط

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی به اهمیت راه و مسکن روستایی پرداخت و گفت : امسال بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین و ۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ...

    |

    مقرر شد تا سه کارگروه به منظور پیگیری مالی پروژه‌های در حال احداث ، استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای اجرای به موقع پروژه‌های در دست ساخت و پیگیری صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کیفی‌سازی تشکیل شود .

    |

    نظرات کاربران