در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت مناسب طرح اقدام ملی مسکن در تعدادی از استان‌های کشور

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی که به لرستان سفر کرده است در جمع خبرنگاران این استان از پیشرفت مناسب طرح ملی مسکن در تعدادی از استان‌های کشور خبر داد .

    محمد اسلامی روز چهارشنبه یازدهم تیرماه در حاشیه سفر خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران این استان ، نوسانات بازار مسکن را متأثر از نوسانات بازارهای موازی نظیر طلا و ارز خواند و گفت : وقتی منابعی برای تامین سرمایه وارد بازار می‌شود التهاب‌آور است .

    او سپس به بیان برخی از اقدامات دولت برای ساماندهی بخش مسکن در کشور پرداخت و با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را به منظور حل معضل مسکن در کشور آغاز کردیم ، افزود : متقاضیان فاقد مسکن این طرح شناسایی شده‌اند و این پروژه در تعدادی از استان‌های کشور از پیشرفت مناسبی برخوردار است .

    اسلامی مجموع ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح ملی را یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عنوان و اعلام کرد : ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد ، واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند و پالایش آنان در حال انجام است .

    او با اشاره به اینکه معدل سنی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ۳۴ سال است ، گفت : زمین مورد نیاز این طرح تامین و پروژه‌ها تعریف شده و فعال هستند .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بیان پاره‌ای توضیحات در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای مستاجران پرداخت و عنوان کرد : به دنبال شیوع کرونا در کشور ، نخست طرحی را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب کردیم که بر اساس آن ، مدت زمان دو ماه برای جلوگیری از اثاث‌کشی و جابجایی منازل در شرایط خطرناک همه‌گیری کرونا به قراردادهای اجاره اضافه ‌شد . در مرحله دوم نیز سقفی را برای افزایش نرخ اجاره اعلام کردیم تا از دغدغه مردم در این خصوص بکاهیم .

    او افزود : بر اساس این طرح ، حداکثر افزایش اجاره‌بها در تهران ۲۵ و در هفت کلان‌شهر دیگر کشور ۲۰ درصد تعیین شد و این سقف برای دیگر شهرهای کشور نیز ۱۵ درصد در نظر گرفته شد . طرفین قرارداد اجاره نیز ملزم به تبعیت از این موضوع هستند .

    اسلامی در ادامه با اشاره به طرح پیش‌فروش متری مسکن در بورس عنوان کرد : عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است و به سادگی قابل انجام نیست . بر این اساس صندوق سرمایه‌ای زمین و مسکن تشکیل شده و با بورس نیز مذاکراتی انجام شده است تا مردمی که نیازمند خانه نبوده اما علاقه‌مند هستند در صنعت زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کنند بتوانند منابع خود را به سهام تبدیل کنند .

    او ابراز امیدواری کرد این طرح به‌زودی به نتیجه برسد .




    مطالب مرتبط

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    عرضه این واحدها به بازار می‌تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند . همچنین مالکان مشمول مالیات نخواهند شد . اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد .

    |

    برای افرادی که به شکل حرفه‌ای در این بازار حضور دارند و به اعتمادآفرینی بین موجر و مستاجر و خریدار و فروشنده کمک می‌کنند این قانون و سیاست‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد ، راهگشاست .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    نظرات کاربران