در حال بارگذاری ...
  • تخصیص ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن به ۶۰۰۰ خانوار روستایی

    وام تکمیلی به شکل قرض الحسنه پیش بینی شده است و اعتباری که بنیاد برای این تفاهم نامه در نظر گرفته ۳۰ میلیاردتومان و اعتبار بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز ۶۰ میلیارد تومان است که در مجموع ۹۰ میلیاردتومان تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی به حدود ۶۰۰۰ خانوار روستایی برای تکمیل واحدهایشان تعلق می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه وام مسکن روستایی ۵۰ میلیون شده است و به زودی به بانک ها ابلاغ می شود ، گفت : زمین ۵۳۰۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی تامین شده است که این سقف به زودی به ۱۳۰ هزار واحد خواهد رسید .

    علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهم نامه تخصیص ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی برای تکمیل واحدهای باقیمانده روستایی که با بانک قرض الحسنه مهر ایران ، امروز ۱۶ تیر در بنیاد مسکن به امضا رسید ، گفت : این تفاهم نامه در راستای تکمیل واحدهای مسکونی روستایی و واحدهای کوچک شهری به امضا رسیده است و مالکان واحدهای روستایی که تسهیلات قبلی کفاف تکمیل واحدهای آنها را نمی‌دهد از تسهیلات این تفاهم نامه بهره‌مند می شوند تا واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد : وام تکمیلی برای این افراد به شکل قرض الحسنه پیش بینی شده است و اعتباری که بنیاد برای این تفاهم نامه در نظر گرفته ۳۰ میلیاردتومان و اعتبار بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز ۶۰ میلیارد تومان است که در مجموع ۹۰ میلیاردتومان تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی به حدود ۶۰۰۰ خانوار روستایی برای تکمیل واحدهایشان تعلق می‌گیرد .

    تابش نرخ سود این تسهیلات را ۴ درصد عنوان کرد و افزود : مدت بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه پیش بینی شده است . سهم استانی و شهرستانی تعیین شده که در اختیار بانک قرار می گیرد و این تسهیلات برای معیشت نیز در نظر گرفته شده است .

    برنامه‌ریزی برای تکمیل ۵۴ هزار واحد مسکن محرومان

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه پاسخگوی پرسش های خبرنگاران شد و در بیان اینکه تاکنون چه تعداد واحد مسکن محرومان به این اقشار تعلق گرفته است ، گفت : احداث حدود ۵۴ هزار واحد مسکن محرومان در ۱۴ استان آغاز شده است که برخی از واحدها نیز همین اواخر کلنگ زنی شدند .

    تکمیل ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور توسط بنیاد مسکن

    تابش توجه به مسکن محرومان را از اهداف دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برشمرد و توضیح داد : تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    وی مدت زمان تکمیل واحدهای مسکن محرومان را حداکثر یکسال عنوان کرد و گفت : مسکن محرومان در استان‌های اردبیل ، اصفهان ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان ، گلستان ، لرستان ، آغاز شده است . همچنین ، اخیرا حدود ۵۰۰۰ واحد مسکن محرومان در سیستان آغاز شده است .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های بیشتر مسکن محرومان در ماه‌های آتی خبر داد .

    وام مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان شد

    تابش همچنین از رایزنی و انتظار برای افزایش وام مسکن روستایی به ۵۰ میلیون تومان خبر داد و افزود : افزایش وام مسکن روستایی به مبلغ ۵۰  میلیون تومان در دولت تصویب شده است که با ابلاغ بانک مرکزی به سایر بانک ها این مبلغ برای واحدهای مسکونی روستایی عملیات و اجرایی می شود .

    ۱۷۵۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهرهای چابهار ، مشهد ، زاهدان و دوگنبدان احداث می‌شود

    وی در عین حال بخشی از برنامه های بنیاد را تکمیل واحدهای مسکونی در حاشیه شهرها و ساماندهی به مسکن این قشر از جامعه عنوان کرد و توضیح داد : ساماندهی و ساخت مسکن حاشیه برخی از شهرها نیز برعهده بنیاد مسکن قرار گرفته است که حدود ۱۴۵۰۰ واحد در حاشیه شهرهای مشهد ، چابهار ، زاهدان و حدود ۳۰۰۰ واحد در دوگنبدان از جمله آنهاست که در دست احداث است .

    تابش در بخش دیگری از صبحت‌های خود به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت : طرح اقدام ملی مسکن به تازگی آغاز شده است و در جلساتی که با وزارتخانه راه و شهرسازی داشتیم تاکنون زمین معادل ۵۳ هزار واحد طرح اقدام ملی توسط آن وزارتخانه تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است . برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی بدین شیوه است که اراضی طرح اقدام ملی مسکن که احداث آنها تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ۱۳۰ هزار واحد برسد .

    وی با اشاره به اینکه تاکنون طراحی ۶۰۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی برای ۱۲۰۰۰ واحد طراحی و برای ۶۰۰۰ واحد آغاز شده است ، گفت : پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    نظرات کاربران