در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و ستاد مرکزی راهیان نور

    یکی از اهدافی که ذیل این تفاهم نامه پیگیری می شود کمک به توسعه فرهنگی و بازآفرینی مناطق عملیاتی دفاع مقدس بر اساس اعلام نیازهای ستاد و ظرفیت های طرفین ، بررسی و تعیین مناطق نیازمند توسعه فرهنگی و اقدامات بازآفرینی ، تهیه و اجرای برنامه های مرتبط در مناطق حاوی یادمان های دفاع مقدس و تهیه و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای مقصد راهیان نور است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و ستاد مرکزی راهیان نور روز سه‌شنبه برگزار شد .

    تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت باز آفرینی شهری ایران و ستاد مرکزی راهیان نور کشور با حضور مهدی عبوری ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و نادر ادیبی ، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با هدف اصلی احیاء فرهنگ ایثار ، جهاد ، شهادت ، یادآوری رشادت‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و تجلیل از مقام شامخ ایشان صبح امروز امضا و مبادله شد .

    مهدی عبوری در بخشی از این نشست با بیان اینکه در سفری که زمستان گذشته به خوزستان داشتیم ، جرقه انجام برخی اقدامات در این مناطق زده شد از اشتیاق شرکت بازآفرینی شهری ایران برای ایفای سهمی در این حرکت بزرگ خبر داد و گفت : در این معاونت وزارت راه و شهرسازی اتفاقات بزرگی در حال انجام است و ورود مجموعه شرکت بازآفرینی شهری به این موضوع دلایل مختلفی دارد .

    او با اشاره به اینکه امروز شهرهایی که میزبان حضور مردم عزیز و زائران این اماکن متبرکه هستند در مشکلات بزرگی قرار دارند ، افزود : شهرهای مقصد راهیان نور مانند آبادان و خرمشهر از جمله محدوده‌های هدف شرکت بازآفرینی شهری ایران هستند و بازآفرینی و بهسازی آن‌ها در دستور کار شرکت قرار دارد . تمام تلاشمان این است که طی یک اقدام جهادی برای مردم این مناطق خدماتی انجام داده و به مشکلات شهرهایی که در مسیر بازدید و حضور علاقه مندان مقصدهای راهیان نور وجود دارد، ورود نموده و کمک کنیم که اتفاقات خوبی رقم بخورد .

    رئیس هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه با بیان این که از جمله اقدامات مهم دیگری که نیاز است در این مناطق صورت گیرد ، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است که باید به صورت مداوم انجام شود ، افزود : بخشی از آن به صورت میدانی در همان ایامی که زائران در این مناطق حضور دارند و بخشی دیگر در طول سال باید اتفاق بیافتد . وقتی کسی از هر نقطه ای از کشور به سمت این اماکن متبرکه حرکت می کند باید در مسیر سفر اسم این شهرها و راه رسیدن به آنها را ببیند ، همچنین نصب تصاویر شهدای عزیز دفاع مقدس و این عملیات های پرافتخار در طول مسیر گام دیگری است که می بایست برداشته شود .

     

     

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : اقدام بعدی در زمان حضور زائران عزیز این شهدا در مناطق است که وزارت راه و شهرسازی می تواند اتفاقات بزرگی را در مسیرهای ریلی و جاده ای رقم بزند و با استفاده از امکاناتی که در دست دارد رفاه حال مردم را فراهم نماید . یکی از اتفاقات بزرگ، سال گذشته و مصادف با هفته دفاع مقدس رقم خورد که نقش وزارت راه و شهرسازی در ایام دفاع مقدس را برای اولین بار ترسیم کردیم و در نمایشگاهی که از سوی بسیج وزارتخانه دایر گشت اقدامات این مجموعه در دوران هشت سال دفاع مقدس از احداث سنگر تا ایجاد مسیرهای دسترسی ، راه آهن و جاده ای و ... در این نمایشگاه به نمایش در آمد ، طی این هشت سال اتفاقات بزرگی رقم خورده و عزیزان ما در این وزارت خانه نقش آفرینی بسیار خوبی داشتند که در سال‌های قبل کسی به این ها توجهی نداشت. عبوری در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت : تمام معاونت های وزارت راه و شهرسازی این دغدغه را خواهند داشت و هر کدام می توانند به فراخور دسترسی و امکاناتی که دارند گوشه ای از این کار بزرگ را بدست گرفته و به برگزاری مراسم بزرگ راهیان نور در کشور کمک کنند .

    نادر ادیبی ، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بخشی از این مراسم با بیان این که برای ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند زیر ساخت‌های نوین هستیم و در این راه زیرساختی محکم‌تر از زیرساخت‌های فرهنگی وجود نخواهد داشت ، افزود : برای تداوم این حرکت عظیم و توسعه در مبانی و نظریات دیگر ابتدا باید زیرساخت‌های فرهنگی در کشور فراهم شود و امیدواریم با نگاه مناسب مسوولان شرکت بازآفرینی شهری ایران ، کارهای زیربنایی این حوزه با همت و اخلاص بیشتری جلو رود .

    او اضافه کرد : فرهنگ غنی دفاع مقدس از مهم‌ترین مبانی ارزشی نظام جمهوری اسلامی است که مردم با اراده‌های پولادین خویش و با آموزه‌های سخت و تحمل بالایی که در آن دوران داشتند ، می‌توانند این کار را به آینده پیوند بزنند . هر اندازه قلب مردم ما با شهدای عزیز و درس‌ها و عبرت‌های آن دورن تلفیق شود ما موفق به انجام کارهای دیگرمان خواهیم بود .

    ادیبی با بیان این که پیروزی‌های متمادی که جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به دست آورده مرهون دفاع مقدس بوده، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ما طعم تلخ قرار داد ترکمنچای را هنوز حس می کنیم ؛ در مقابل شیرینی دفاع مقدس و رشادت هایی که طی این هشت سال اتفاق افتاد را تا قرن‌ها باید زنده نگه داریم و این تحقق پیدا نمی کند جز با اقداماتی که منجر به ماندگار کردن ارزش ها می گردد .

     

     

    دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد : مجموعه راهیان‌نور یکی از شاخه‌های مهم فعالیت‌های فرهنگی در کشور و جزو یکی از نادرترین اقدامات فرهنگی است که هر چه قدر از عمرش می گذرد اقبال مردم برای حضور در کاروان های راهیان نور و مناطق عملیاتی اضافه تر می گردد. برای ماندگار کردن سرزمین و نبرد مردم ایران با دشمنان می‌بایست در این چند استان اقدامات ویژه ای صورت بگیرد تا موفق به ماندگار کردن این عرصه شویم ، لذا برای توسعه اقدامات مورد نیازِ یادمان های دفاع مقدس  و قدمگاه شهدای والامقام بعنوان یکی از مناطقی که مردم به آن علاقه مند هستند نیازمند همکاری با همه دستگاه های کشور و خصوصا ملت ایران هستیم .

    او مجموعه وزارت راه و شهرسازی را جزو مجموعه‌هایی که در حوزه زیرساخت راهیان نور اقدامات فراوانی انجام داده دانست و افزود : در دوران دفاع مقدس مجموعه راه و شهرسازی خدمات زیادی را انجام دادند و شهدای زیادی را تقدیم نمودند .

    سردار ادیبی تصریح کرد : در دور جدید اقداماتمان  جهت عمق بخشی به مفاهیم و ماندگار کردن سرزمین نبرد در تلاش هستیم که از ظرفیت های مختلف در مجموعه راهیان نور بهره ببریم . در مجموعه وزارت راه و شهرسازی توفیقات زیادی به دست آمده که آن هم به همت کسانی است که دل در گرو این اقدام بزرگ دارند .

    گفتنی است از اهداف دیگری که ذیل این تفاهم نامه پیگیری می شود کمک به توسعه فرهنگی و بازآفرینی مناطق عملیاتی دفاع مقدس بر اساس اعلام نیازهای ستاد و ظرفیت های طرفین ، بررسی و تعیین مناطق نیازمند توسعه فرهنگی و اقدامات بازآفرینی ، تهیه و اجرای برنامه های مرتبط در مناطق حاوی یادمان های دفاع مقدس و تهیه و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای مقصد راهیان نور است .




    نظرات کاربران