در حال بارگذاری ...
  • رایگان‌ بودن صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده شهر تهران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به رایگان‌ بودن صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده شهر تهران ، گفت : متقاضیانی که واحدشان در بافت فرسوده قرار داشته باشد ، پس از تایید شرکت بازآفرینی برای اخذ تسهیلات مشارکت مدنی به بانک معرفی می‌شوند .

    عباس شفیعی در تشریح تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به متقاضیان ساکن کلانشهرها ، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر گفت : از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به انبوه‌سازانی که در سطح کلانشهر تهران با استفاده از فناوری‌های نوین مبادرت به ساخت و ساز کنند ، تسهیلات نوسازی به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان به‌ صورت ۵۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد (قرارداد عاملیت) ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد (بدون سپرده) و ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۶ درصد (خرید اوراق) توسط بانک عامل(بانک مسکن) پرداخت می‌شود .

    او با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی نیز به روش خودمالکی در بافت ناکارآمد شهر تهران به متقاضییان پرداخت می‌شود ، تصریح کرد : این تسهیلات به‌صورت ۵۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد(قرارداد عاملیت) ۳۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۶درصد (خرید اوراق) و ۲۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد(بدون سپزده) اختصاص یافته است .

     عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود : دیگر انبوه‌سازان در کلانشهرها ، مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها به ترتیب ۲۳۰ ، ۲۲۰ و ۱۸۰  میلیون تومان برای هر واحد در حال ساخت تسهیلات دریافت می‌کنند . متقاضیان خود مالکی نیز در کلانشهرها ، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر از تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی و در سایر شهرها ۶۰ میلیون تومانی بهره خواهند برد . باز پرداخت در یک دوره ۱۰ ساله(سه سال دوره مشارکت مدنی  و هفت سال دوره فروش اقساطی) خواهد بودکه قابل انتقال در زمان فروش به اشخاص می باشد .

    او از کاهش تعرفه‌های خدمات سازمان نظام مهندسی در بافت‌های فرسوده نیز خبر داد و با بیان اینکه نظارت بر کیفیت ساخت و ساز در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری بر عهده شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی در سراسر کشور است ، بیان داشت : صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده در شهر تهران رایگان و به‌طور متوسط در سایر ۷۵ درصد تخفیف در نظرگرفته شده است .

     عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در تشریح  جزئیات پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزود : متقاضیان برای برخورداری از این تسهیلات نخست باید با مراجعه به شهرداری از قرار گرفتن ملک خود در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری اطمینان حاصل کنند ؛ یعنی در این مرحله باید از شهرداری استعلام بگیرند . در مرحله دوم نیز با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران (http://facility.udrc.ir)  اقدام به بارگذاری مدارک شناسایی ، سند مالکیت ، پروانه ساختمان ، استعلام وقوع ملک در سامانه بافت ناکارآمد شهری شهرداری و …  نمایند و کد رهگیری دریافت کنند .

    او با اشاره به اینکه متقاضیان پس از تایید توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بانک عامل (بانک مسکن) معرفی می‌شوند ، خاطرنشان کرد : پروژه‌های ساختمانی در بافت فرسوده ، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی باید به مرحله ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند .




    مطالب مرتبط

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    |

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های بازآفرینی خانه تاریخی سرتیپ امینی سدهی ، دوشنبه بازار و سراهای محله در دست ساخت شرکت در محله‌های جوی‌آباد و وازیچه خمینی شهر بازدید و سپس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان خمینی‌شهر در محل فرمانداری این شهرستان شرکت کرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سی‌وسومین نشست ستاد بازآفرینی استان البرز با حضور دکتر آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ...

    |

    نظرات کاربران